facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

Lesz-e újabb szép 100 éve a budapesti buszközlekedésnek? Nyílt napon jártunk Kelenföldön, cikkünkben a további négy idei nyílt nap időpontja és programja!

Fotóriporterünk segítségével bepillantottunk a kulisszák mögé, ahol rengeteg "kibelezett" járművet láttunk!

2015. április 26. - ventil66

dsc_0013.jpgBudapesten száz évvel ezelőtt, 1915. március 1-jén indult el az első autóbuszjárat valahol a Műcsarnok mögött, egy Bécsből vásárolt emeletes, akkumulátoros járművel és egészen a Bajcsy-Zsilinszky útig lehetett vele közlekedni. Az első garázst 1930-ban adták át, s az idei évben a BKV 5 alkalommal is nyílt napot tart az érdeklődők, a buszok megszállottjai számára. 

dsc_0024.jpgA mai napon a kelenföldi (régebbi nevén "Fürst Sándor") garázsban jártunk, ahol a régebbi múzeális példányok mellett a legújabb modern "csodákat is meg lehetett szemlélni, végig lehetett járni. Regisztráció után tesztvezetésre és a múzeális csuklós busszal próbaútra is kelhettek a látogatók valamint idegenvezetéssel a 70 x 100 méteres garázsba (szerelőműhelybe) is beléphettek. Ennek érdekessége, hogy építése idején a világ legnagyobb ilyen fesztávú, alátámasztás nélküli tetőszerkezetével bíró épülete volt. Megkerülve a Nyílt Nap területét néhány üzemi fotót is készítettünk a látogatók elzárt területről és bizony "kibelezett" járművek sokaságával találkoztunk, szemmel láthatólag az üzemelés fenntartására, alkatrész utánpótlásra használják ezeket a példányokat.

Az idei év további busztörténeti nyílt napjainak időpontjai és helyszínei. Megtekintésükhöz és helyszíni fotógalériánkhoz kattints!

2015. május 31. 10.00-16.00 Óbudai Autóbuszgarázs (III. Pomázi út 15.)

2015. szeptember 6. 10.00-16.00 Dél-pesti Autóbuszgarázs (XIX. Méta u. 39.)

2015. szeptember 27. 10.00-16.00 Trolibusz Divízió (X. Zách u. 8.)

2015. október 18. 10.00-16.00 Cinkotai Autóbuszgarázs (XVI. Bökényföldi út 122.)

imag3130.jpg

imag3131.jpg

imag3132.jpg

imag3133.jpg

imag3134.jpg

imag3136.jpg

imag3137.jpg

imag3139.jpg

imag3140.jpg

imag3142.jpg

imag3143.jpg

imag3144.jpg

imag3145.jpg

imag3146.jpg

dsc_0038.jpg

dsc_0039.jpg

dsc_0051.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr427399952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.27. 20:14:34

Csak nekem tűnik úgy, hogy amelyik busz utasteréről fotó készült az nem igazán eredeti állapotában látható? A tekerős ablak és a deszkapadló miatt van egy olyanom, hogy egy nálam régebbi típus belsejét látom, de amennyire még gyerekkoromból rémlik, az akkori régi buszokon sokkal kényelmesebb ülések voltak.

ventil66 2015.04.27. 20:35:52

Hát lehet, hogy igazad van, bár közelről ezek a műbőr ülések elég szépen felújítottnak (vagy utángyártottnak) tűntek. A korabeli kényelmi színvonalat azért olyan magasra nem saccolom...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.27. 21:12:28

@ventil66: megesküdni persze nem mernék rá ennyi idő távlatából, de én ilyesmikre emlékszem: m.cdn.blog.hu/ha/hamster/image/busz/IMG_1868.JPG (jó, ez egy újabb és csuklós, de nekem úgy rémlik, minél újabb, annál kevésbé kényelmes :) )

KissGecihuszár 2015.04.28. 21:46:43

Remek anyag, főként hogy a blognak nem úgymond a "mainstream" irányvonala a BKV, illetve bővebb értelemben a Fővárosi közösségi közlekedés, ennek ellenére (vagy tán épp ezért?!?) "jókor, jó helyeken" exponált képekkel mutatja be a BKV (a gebinesekről most ne tegyünk említést, mert ők az ú.n. "easy come/easy go" kategória, viszont a real BKV nagy valószínűséggel maradni fog jó darabig...) jelenlegi igen sanyarú helyzetét, ahol egy telephelyen "jól megfér" a már szétkapott "donor" 400-as IK, a donorokból, némi zsírúj alkatrészekkel (pl. az egyébként jó ötlet fényvédő sötétbarna üvegek, stb) újjávarázsolt, rendberakott 400-as IK, a lassan a múlt emlékévé váló 200-as "kocka" IK, a hamarosan nagy generál elébe néző 7700-as Volvo és persze a legújabb PKD-s konstrukciójú IK. Az pedig külön örömünkre szolgálhat -mint az eseményre személyesen is ellátogatónak, nekem nagyon tetszett-, hogy a régmúlt legendás buszai, mint a Mávag Tr5, vagy épp a 180-as IK és persze az "ős" 260-as harmonika ajtós is megtekinthető, kipróbálható volt. S hogy van-e, lesz-e még 100 éve akár a BKV-nak, akár a többi KV-nak? Nos, ezt ma kijelenteni sem pro, sem kontra nem lehet, de egy biztos, hogy ameddig lesznek nagyvárosok, addig mindig is megoldandó feladat lesz ezen városok lakosságának hatékony, gyors, s lehetőleg környezetbarát módon történő eljuttatása A pontból B-be. Az már más kérdés, milyen módokon, milyen eszközökkel lesz ez majd a jövőben a leghatékonyabban elvégezhető, mert azt ma már világosan látjuk, hogy a robbanómotoros busz nem a legoptimálisabb módozat erre, kivéve talán a külső kerületek, külvárosi gyérebben lakott térségeket, ahol egy, mondjuk 10-15-20 percenként közlekedő viszonylatot tökéletesen jól kiszolgál egy diesel, vagy CNG busz. Viszont teljességgel alkalmatlan arra, hogy belvárosi, nagy utasforgalmú, vagy épp külső kerületek több 10ezres lakótelepeit a belső városrészekkel, netán a város másik felében lévő nagy lakóteleppel összekötő viszonylatokon járjon, ahol csúcsidőben akár 2-3 perces követésekre van igény, mert oda bizony kötöttpályás, elektromos meghajtású eszközök, úgymint villamos, gyorsvasút, netán metro kell, vagy ezek kombinációja. Pontosan ezért is tartom remek ötletnek az egykori szép emlékű 44-es, 67-es villamosok újjáélesztését, mely a 44-es esetében egy kiadós meghosszabbítást is jelenteni fog, minek következtében az keresztül hajt az Újpalotai LTP-n, egészen a Pólusig, ezzel kiváltva a gyors, zavarmentes eljutást biztosítani nem képes 7-es buszcsaládot, ami tulajdonképpen áll a 7, 7E, 107, 133, 233-as viszonylatokból, melyek csúcsidőben quasi egymás seggében közlekednek a Blaha-Újpalotai V.Á. közti szakaszon és még így is sok esetben előfordul, hogy több perc is eltelik, mire jön valamelyik, tehát mondjuk elment egy 107-es és utána csak 3-4 perc múltán érkezik mondjuk egy 133-as, s vele "kézen fogva" egy 7-es, netán még egy 233-as is. S mert egy "valamirevaló" korszerű villamos szerelvénybe akár 300 utas is kényelmesen elfér, ezért mondanom sem kell, hogy 1-1 szerelvény egymaga képes 3 csuklós busznyi utast jól kalkulálható idő alatt reggel bejuttatni, este hazajuttatni, ami manapság nagyon fontos, ha csökkenteni szeretnénk azt az autóáradatot, mely permanensen jellemzi ezt a várost (is), s ami nem mondható minőségi alternatívának a mindennapi közlekedés tekintetében.

Nagykorú 2015.04.30. 00:08:22

A Mávagon az ülés szerintem rendben van, a sima deszka padlón csodálkozom, úgy tudtam eddig, hogy lécezett volt a buszok padlója, pont mint a villamosoké. De, lehet, hogy ez az autentikus.
süti beállítások módosítása