Korábbi, Bicske-Komarno útvonalon teljesített 60 km-es túránk után szerettünk volna egy nagyot lépni előre és megmutatni, hogyan lehet 4.400 kilokalóriától megszabadulni úgy, hogy "ne haljunk bele". A szeszélyes időjárás miatt, mindenképpen elkerülendő a nagyobb felmelegedést, hajnali 3 órás kelést és 3.30-as indulást irányoztunk elő. Terveink szerint néhány rövid pihenő mellett is legkésőbb délig megtesszük a kitűzött 100 kilométert és vonattal hasítunk haza Bicskére. A fent említett túra során részletesen fotóztuk az útvonalat, ezért az alábbiakban csak a Komárom-Győr szakaszt mutatjuk.
A legfontosabb hír, hogy egy készséges helyi lakos segítségével Tatán megtudtuk, hogyan lehet kikerülni az 1-es út Tata-Almásfüzitő közötti igen veszélyes (egyébként is kerékpároknak tiltott), tankautókkal tarkított forgalmát. Erre két alternatíva is van, Tata lakótelepi részéről Naszály irányába kitekerve Mocsa, majd Komárom-Szőny útvonal, de ez állítólag dimbes-dombos, ezért inkább a könnyebbnek tűnő Naszály-Almásfüzitő utat választottuk. Képünkön egy jól megépített fészekben pihen egy "migráns" gólya.
Itt érkezünk meg Naszály felől Almásfüzitő gyártelepére, majd balra kanyarodva csatlakozunk az 1-es főútra.
A már ismert úton viszonylag gyorsan, egyre jobb kerékpárutakon érkezünk Komárom belvárosába, a körforgalomba. A túraleírás folytatásához kattints!
Tovább haladás Győr irányába, jó minőségű, széles kerékpárúton.
Jobbra pillantva a Monostori Erőd bejárata.
A feladat adott: leküzdeni a hátralévő bő egyharmadot, egyre melegebb időben. Egy ideig sajnos az 1-es úton...
...de aztán gyorsan rátaláltunk a 6-os számú, európainak mutatott kerékpárútra.
Ami párhuzamosan fut az 1-es autóúttal és a Budapest-Hegyeshalom vasútvonallal. Eltévedni nem lehet!
Földútnak indult...
...később helyenként aszfaltos és vadregényes...
...de aztán ismét földúttá változott. Előnye a kellemes, hosszan tartó árnyék!
Időnként dagonyákat kerülgetve haladunk, de legalább nem lehet egyhangúnak mondani.
A juhnyájat csak messziről mertük fotózni, mert a "security kutya" nem volt túl barátságos!
Beérkezve Ács településére, az állomás melletti P+R kerékpáros parkoló tömve bringákkal.
És maga az ácsi állomás épület.
Tovább haladva egy ideig kifogástalan és széles bringaút.
Fokozatos romló útburkolat.
Közvetlenül mellettünk a vasúti fővonal.
És innentől az az 5-6 kilométeres igen hepe-hupás szakasz, amit nem szívesen neveznénk 6-os számú nemzetközi kerékpárútnak. A lelket is kirázta belőlünk!
Nagyszentjánosnál úgy döntöttünk, hogy elhagyjuk a földes kerékpárutat és áttekerünk az 1-es főútra egy kb. 3 km-es bekötőúton.
Innentől a jó öreg 1-esen folytattuk.
Csak pár kilométeren kellett nélkülöznünk a bicikli utat!
Gönyű belterületén már hibátlan biciklis infrastruktúra.
Rövidebb szakaszon az országúton Győr irányába, de a túloldalon látszik, hogy már rohamtempóban épül a hiányzó kerékpárút.
Újra bringaút Győr közelében.
Az egyetlen rész a 107 km során, amikor a felüljáróval együtt mi is "emelkedünk".
Vasúti hajtűkanyar a felüljáróról fotózva.
Korrekt, rendezett viszonyok Győrtől néhány kilométerre.
És ez már visszavonhatatlanul Győr, Gyárváros. Érdekesség, hogy a kerékpárút mindkét oldalon megtalálható, de csak egyirányban használható. Okos!
Már nagyon közel a cél.
És a győri vasútállomás kissé szocreál épülete, amelyet kitörő örömmel fogadtunk. Szerencsénkre negyedórán belül már indult is a "pirosvonat" Bicskére, így 2-re meg is érkeztünk. Ínyenceknek az úti paramétereink a Runkeepertől. Nettó 7 óra 52 percet tekertünk, a pihenőkkel együtt kb. 8 óra 45 percet. Elégettünk közel 4.400 kilokalóriát, úgyhogy ezután a túra után bátran ebédelhettünk. Próbáld ki Te is!