facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

4.400 kilokalóriát égettünk két keréken hajnaltól délig, Bicskétől Győrig, 107 km-en! Egy teljesíthető biciklitúra - nem csak ironman-eknek!

Közben ismét értékeltük a kerékpáros infrastruktúrát!

2015. június 20. - ventil66

imag4373.jpgKorábbi, Bicske-Komarno útvonalon teljesített 60 km-es túránk után szerettünk volna egy nagyot lépni előre és megmutatni, hogyan lehet 4.400 kilokalóriától megszabadulni úgy, hogy "ne haljunk bele". A szeszélyes időjárás miatt, mindenképpen elkerülendő a nagyobb felmelegedést, hajnali 3 órás kelést és 3.30-as indulást irányoztunk elő. Terveink szerint néhány rövid pihenő mellett is legkésőbb délig megtesszük a kitűzött 100 kilométert és vonattal hasítunk haza Bicskére. A fent említett túra során részletesen fotóztuk az útvonalat, ezért az alábbiakban csak a Komárom-Győr szakaszt mutatjuk.

imag4345.jpgA legfontosabb hír, hogy egy készséges helyi lakos segítségével Tatán megtudtuk, hogyan lehet kikerülni az 1-es út Tata-Almásfüzitő közötti igen veszélyes (egyébként is kerékpároknak tiltott), tankautókkal tarkított forgalmát. Erre két alternatíva is van, Tata lakótelepi részéről Naszály irányába kitekerve Mocsa, majd Komárom-Szőny útvonal, de ez állítólag dimbes-dombos, ezért inkább a könnyebbnek tűnő Naszály-Almásfüzitő utat választottuk. Képünkön egy jól megépített fészekben pihen egy "migráns" gólya.

imag4347.jpgItt érkezünk meg Naszály felől Almásfüzitő gyártelepére, majd balra kanyarodva csatlakozunk az 1-es főútra.

imag4348.jpgA már ismert úton viszonylag gyorsan, egyre jobb kerékpárutakon érkezünk Komárom belvárosába, a körforgalomba. A túraleírás folytatásához kattints!

imag4349.jpgTovább haladás Győr irányába, jó minőségű, széles kerékpárúton.

imag4350.jpgJobbra pillantva a Monostori Erőd bejárata.

imag4351.jpgA feladat adott: leküzdeni a hátralévő bő egyharmadot, egyre melegebb időben. Egy ideig sajnos az 1-es úton...

imag4353.jpg...de aztán gyorsan rátaláltunk a 6-os számú, európainak mutatott kerékpárútra.

imag4354.jpgAmi párhuzamosan fut az 1-es autóúttal és a Budapest-Hegyeshalom vasútvonallal. Eltévedni nem lehet!

imag4355.jpgFöldútnak indult...

imag4356.jpg...később helyenként aszfaltos és vadregényes...

imag4357.jpg...de aztán ismét földúttá változott. Előnye a kellemes, hosszan tartó árnyék!

imag4358.jpgIdőnként dagonyákat kerülgetve haladunk, de legalább nem lehet egyhangúnak mondani.

imag4359.jpgA juhnyájat csak messziről mertük fotózni, mert a "security kutya" nem volt túl barátságos!

imag4361.jpgBeérkezve Ács településére, az állomás melletti P+R kerékpáros parkoló tömve bringákkal.

imag4362.jpgÉs maga az ácsi állomás épület.

imag4363.jpgTovább haladva egy ideig kifogástalan és széles bringaút.

imag4364.jpgFokozatos romló útburkolat.

imag4365.jpgKözvetlenül mellettünk a vasúti fővonal.

imag4366.jpgÉs innentől az az 5-6 kilométeres igen hepe-hupás szakasz, amit nem szívesen neveznénk 6-os számú nemzetközi kerékpárútnak. A lelket is kirázta belőlünk!

imag4367.jpgNagyszentjánosnál úgy döntöttünk, hogy elhagyjuk a földes kerékpárutat és áttekerünk az 1-es főútra egy kb. 3 km-es bekötőúton.

imag4368.jpgInnentől a jó öreg 1-esen folytattuk.

imag4370.jpgCsak pár kilométeren kellett nélkülöznünk a bicikli utat! 

imag4371.jpgGönyű belterületén már hibátlan biciklis infrastruktúra.

imag4372.jpgRövidebb szakaszon az országúton Győr irányába, de a túloldalon látszik, hogy már rohamtempóban épül a hiányzó kerékpárút.

imag4373.jpgÚjra bringaút Győr közelében.

imag4374.jpgAz egyetlen rész a 107 km során, amikor a felüljáróval együtt mi is "emelkedünk".

imag4375.jpgVasúti hajtűkanyar a felüljáróról fotózva.

imag4376.jpgKorrekt, rendezett viszonyok Győrtől néhány kilométerre.

imag4379.jpgÉs ez már visszavonhatatlanul Győr, Gyárváros. Érdekesség, hogy a kerékpárút mindkét oldalon megtalálható, de csak egyirányban használható. Okos!

imag4380.jpgMár nagyon közel a cél.

imag4381.jpgÉs a győri vasútállomás kissé szocreál épülete, amelyet kitörő örömmel fogadtunk. Szerencsénkre negyedórán belül már indult is a "pirosvonat" Bicskére, így 2-re meg is érkeztünk. Ínyenceknek az úti paramétereink a Runkeepertől. Nettó 7 óra 52 percet tekertünk, a pihenőkkel együtt kb. 8 óra 45 percet. Elégettünk közel 4.400 kilokalóriát, úgyhogy ezután a túra után bátran ebédelhettünk. Próbáld ki Te is!45f5c573ed5e7c3202361ed68e3406c7d081dc580c7d361fb9185062040e76a5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr467558552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása