facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

8 milliárd bicskei forint nyomában

SZORÍTÓBAN: Pálffy Károly alpolgármester vs. 2060.blog

2014. október 03. - ventil66

pálffykároly_kicsi.jpgSZORÍTÓBAN sorozatunkban a legkényesebb kérdésekre is egyértelmű választ kérünk az illetékesektől. Ezúttal Pálffy Károly alpolgármestert, polgármester-jelöltet kerestük fel, hogy rákérdezzünk az olvasókat leginkább érdeklő problémákra, jelenségekre és múltbéli történésekre. 

2060: Kezdjük a szokásos udvariassági körökkel. Kérem meséljen, hogyan került a politikába, mióta dolgozik a bicskei közéletben?

Pálffy: 34 éves pedagógus vagyok tősgyökeres bicskei családból, édesapám a a rendszerváltást követően 1994-től egészen 2006-ig önkormányzati képviselő volt. Gyermekkorom óta érdekelt a politika, azon belül a várospolitika, szűkebb pátriám Bicske sorsa. Azon kívűl, hogy a családi beszélgetéseknek rendszeres témái voltak megoldandó bicskei problémák, pedagógusként is szívügyemnek tekintettem mások segítését, 16 éven keresztül táboroztattam értelmi fogyatékos gyerekeket. 2006 óta önkormányzati képviselőként, 2010 óta alpolgármesterként dolgozom a városért. Mostani feladataimat szívügyemnek és életem legnagyobb kihívásának tekintem.

2060: Csapjunk a közepébe! A hétfői miniszterelnöki ünnepi beszédben elhangzott 8 milliárd forintos bicskei össztámogatás összege számos olvasónknál kiverte a biztosítékot. Mértékadó vélemény, hogy a városon végig menve nem látszik 8 milliárdnyi fejlesztés. Hogyan kell értelmeznünk ezt a számot?

Pálffy: Örülök, hogy lehetőségem van kicsit bővebben kifejteni ezt a kérdést. A hozzávetőlegesen 8 milliárd forint természetesen nem csak a városnak juttatott uniós és egyéb fejlesztési hozzájárulás, támogatás összege, hanem ebben a számban benne van az üzleti szféra, a magáncégek (hogy csak a legnagyobbakat említsem: SPAR, Magyarmet, Sikér Kft Malom, stb.) által az elmúlt években elnyert támogatások összege is. Önkormányzati oldalról tartalmazza például a folyamatos működési támogatásokat, az új Egészségügyi Központ kialakításának ráfordítását, a bicskei nagyállomás fejlesztéséhez szükséges tanulmányterv 40 milliós költségét, a hulladékkezelés (Zöld Bicske Kft) városi kézbe kerülését 485 milliós összeggel és számos fejlesztés, felújítás támogatását. Becslésem szerint a 8 milliárdnak nagyjából az egynegyede jutott a városnak, a fennmaradó rész pedig a vállalkozások versenyképességét és a munkahely teremtést segítette elő. Folytatáshoz kattints!

2060: Az önkormányzati konszolidáció keretében 2,3 milliárd forintos tehertől szabadult meg a város.

Pálffy: Pontosítanom kell. A jelenlegi városvezetés regnálása alatt 2014 februárjáig 1,1 milliárdot dolgoztunk le az előző városvezetéstől örökölt 1,4 milliárdos bankhitelből, 400 milliós folyószámlahitel, 200 milliós célhitel és az Egészségügyi Központhoz való 100 milliós költséghozzájárulás adta összteherből. A fennmaradó (kamatokkal és költségekkel növelt) 1,3 milliárdot konszolidálta a polgári kormányzat és sikerült a tartozásállomány eltüntetésén felül a nem túl jól sikerült Tanuszoda PPP konstrukcióból is kiszállni, azaz megvenni a létesítményt 1 milliárd forintért, egyösszegben.

2060: Móricz Zsigmond utca, „Sivatagi Vihar Hadművelet”. Meddig kell még tűrni az ott lakóknak?

Pálffy: Bicskén két átrakó üzemel. Egy a nagyállomáson 10 vagon kapacitással, egy pedig – ún. bauxit átrakó néven – a városon kívűl néhány száz méterrel 17 vagon kapacitással. A Nehéz Kő Kft rendelésállománya és kapacitása miatt jelenleg mindkettőt jogszerűen használja. A nagyállomásit a MÁV-tól bérli, a külső átrakót pedig az Önkormányzattól. Ezutóbbit pontosan azért vettük üzemeltetésbe a tulajdonostól, hogy legalább részbeni megoldást, alternatívát tudjunk nyújtani a helyzetre. Jogi szempontok miatt és a bevezetett sebességkorlátozás mellett egyelőre az ott élő lakosság türelmét kérem a nagyállomáson kiépítendő intermodális csomópont elkészültéig. A kamionok jelenlegi útvonalát a korábbi útvonalon több mint 100 lakóházat érintő Tatai és Szent István úti környezeti terhelés miatt a város építtette meg a Tatai útról leágazva, így 4-5 lakóházat terhel a forgalom. Tudom, az egy is sok, de a két rossz közül a kevésbé rossz megoldás.

2060: Mit fog jelenteni a nagyállomás környékének átépítése?

Pálffy: A jelenlegi – 2014-2020 közötti – úniós pályázati ciklus része a Biatorbágy-Tata vasútvonal felújítása, melybe sikerült beépítenünk a bicskei nagyállomás és környékének átépítését. Ez az állomásépület átépítését, mindkét oldalon 250-250 új parkolóhely létesítését, autós és gyalogos aluljárókat (Csákvári-Kinizsi illetve Szent István-Móricz Zsigmond utcák között) jelent. Óriási fejlesztés lesz, ami a városban lakók életét alapvetően könnyebbé fogja tenni, s aminek a tanulmányterve már el is készült szintén támogatási forrásból.

2060: Mi a helyzet a kisállomással?

Pálffy: A kisállomás forgalma az egyre népszerűbb bicskei vasúti személyforgalom 2/3-át adja, s ez csak azért egyenlítődik ki, mert a bicskei agglomeráció az autóbuszos átszállást részesíti előnyben a nagyállomásról. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a kisállomás környéke sincs „túl jó bőrben”, megoldatlan mindkét oldal parkolása, elhasználódott az északi oldal útburkolata, ezért tervezzük annak térköves lefedését, parkolóhelyek kialakítását. Megjegyzem a korábban ide ültetett facsemeték az autósok jóvoltából gyorsan kihaltak.

2060: Mikorra várható az összes közút aszfaltosítása?

Pálffy: Büszkén jelenthetem, hogy Bicske közútjainak jóval több mint 90 %-a aszfaltozott. Ez jóval meghaladja például a budapesti vagy soproni adatot, s már csak néhány kisebb forgalmú vagy zsákutca maradt szilárd burkolat nélkül. Jelenleg a Kodály Zoltán utca építése majd aszfaltozása zajlik. Kátyúzás tekintetében van némi elmaradásunk, ahol közmű javítás történik, ott gyakran nem elegendő a télvégi javítás, gyakrabban kell korrigálnunk. Ez fog történni nemsokára a Táncsics utca újtelepi szakaszán is.

2060: Régi slágertéma a városi hulladékgazdálkodás. Mikor várható a szelektív „Zöld Szigetek” újbóli bevezetése? Kell-e tovább kerülgetnünk a Kossuth téren a kirakott teli zsákokat és mi lesz az illegális szemétlerakókkal?

Pálffy: Újabb szelektív konténerek elhelyezése nem várható. A lakosság egy része sajnos nem használta rendeltetésszerűen ezeket korábban, gyakran vegyes, veszélyes hulladék került a gyűjtőkbe, néha még állati tetem is. Ezt nem tudjuk felvállalni, ezért bevezettük a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtést, ami kitűnően működik a naptárban megjelölt napokon és segít a lakosság környezettudatos nevelésében is. Tervem szerint hamarosan vandálbiztosabb szemétgyűjtők kerülnek kihelyezésre a városban és elindul az illegális szemét elleni harcunk is. A Pócalja után második ütemben a Bicskei Rendőrkapitánysággal karöltve a Jegenyefa utca kerül megtisztításra. Ez azt jelenti, hogy a rendőrhatóság által az ott elhelyezett szemét átvizsgálásra kerül és – amennyiben beazonosítható az elhelyező – büntető vagy szabálysértési eljárások indulnak.

2060: Jogszerű a Szent László-patak újtelepi zsilipkörnyéki lezárása?

Pálffy: Utána jártunk. Az illetékes Vízügyi Hatóság engedélyével került lezárásra a zsilip járdája és a környék. Miután állami tulajdonban, de magánkezelésben van a terület, nincs jogkörünk a lezárás megszüntetésére.

2060: Lesz-e műfüves nagyméretű edzőpálya a BTC sporttelepén?

Pálffy: Miután az egyesületnek az Önkormányzat is tagja, felelősséggel viseltetünk a 102 éves klub jövőjéért. Örömmel jelenthetem, hogy az egyesület pályázott a 2014. évi TAO-támogatásra és sikeres elbírálás esetén első ütemben székház bővítés valamint új lelátó építése fog megvalósulni. Ezt követheti a kialakított edzőpálya terület befejezése.

2060: Mi lesz a megszüntetett bentlakásos idősgondozással?

Pálffy: A korábbi működési modell – miszerint a 10 fős kapacitású bentlakásos időselhelyezés ideiglenes jellegű, 1 + 1 évre szóló szolgáltatást jelent – sajnos nem működött, ezért a nappali szolgáltatások fenntartásával az Ady Endre utcai ingatlanok a családsegítést és az idősgondozást egyaránt fogják szolgálni.

2060: Mit érdemes tudni a Járási Hivatal tervezett új épületéről?

Pálffy: A létesítmény kormányhivatali döntést követően állami finanszírozásból valósul meg a Szent István utca és Arany János utca közötti telken. A beruházás közvetlen építése 2015 februárjában indul és év végére el is kell készülnie. A régi városháza felső két szintje a szerkezeti károsodások, beázások és a denevérek hada miatt már nem képes kiszolgálni a hivatalt, ezért időszerűvé vált a beruházás. A hivatali dolgozók számára az Arany János utca felől megnyitásra kerül egy bejárat a belső parkolóhelyekhez, így az utcafronti parkolók terhelése nem fog nőni.

2060: Várható-e változás az Erőmű lakótelep „szellemvárosával” kapcsolatban?

Pálffy: Ez a terület – csakúgy mint a Csákvári úti volt laktanya épületegyüttese – magántulajdonban van. Közvetve tudunk csak hatást gyakorolni a sorsukra, de folyamatosan, évek óta keressük azokat az üzleti megoldásokat, amelyekkel ésszerű hasznosításra kerülhetnek az ingatlanok.

2060: Sikeres-e a bicskei közmunka program?

Pálffy: Elöljáróban hadd mondjam el, hogy a közmunka programot azoknak az állást kereső, de sajnos nem találó és valóban dolgozni akaró embereknek találták ki, akiknek nem életcéljuk a segélyek igénybe vétele. Sokan szinte szégyellik a segélyek igénybe vételét és szemlesütve mondják gyermeküknek a reggeli induláskor, hogy apuka/anyuka ma megint nem megy dolgozni. Nos ezen bicskei lakosok miatt egyértelműen támogatom a programot, amelynek változó létszáma 20-50 főtől egészen 100-150 főig terjed időszakonként. Mindenképpen elkerülném még a látszatát is annak, hogy az adófizetők pénzén jóléti rendszert tartunk fenn.

2060: Mit szól a bezárt bicskei üzletek tömkelegéhez?

Pálffy: Úgy vélem, hogy a helyi cégek, kisvállalkozások a válságot követően most érték tartalékaik felélésének végéhez. Ez sok esetben sajnos valóban üzletbezárásokhoz vezetett, de őszintén bízom benne, hogy a gazdaság bővülése, a vásárlóerő növekedése magában hordozza az üzletek újranyitását is.

2060: Mit tart elmúlt 4 évi tevékenysége legnagyobb sikerének?

Pálffy: Legfőképpen a helyi pénzügyi válságból való kilábalást, a város tehermentesítését. A hitel igénybe vételét egyébként nem tartom ördögtől való dolognak, lehet élni vele, de maximális felelősséggel, célokkal, fedezettel és törlesztési kapacitással. A korábbi hiteleknél ez nem mindig állta meg a helyét. Sikernek tekintem a város működésének racionalizálását, a felújított infrastruktúrát, intézményeket, utakat, az ide csábított kis- és nagyvállalkozásokat is.

2060: Köztudott, hogy Tessely Zoltán örökségéért Ön is harcba száll a polgármester választáson. Sikere, megválasztása esetén mit tart legnagyobb elkövetkezendő feladatainak?

Pálffy: Új munkahelyek létrehozása új cégek idecsábításával. Folytatni kívánjuk képviselőtársaimmal az utak, járdák (minden utcában legalább egyik oldalon teljes hosszban járdafelület) felújítását és végig vinni a nagy formátumú közlekedési, infrastruktúrális fejlesztéseket, így a vasútállomások korszerűsítését is. Célom a múlt értékeinek megőrzésével értéket alkotni a jövő számára!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr236754755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mental Militia 2014.10.22. 12:54:35

Van mit tenni, az biztos. Az utak és járdák állapota sok helyen kifogásolható és jó néhány éve, sőt évtizede rossz állapotúak. Értékelhető, h megjavítják/felújítják, de eddig mi történt a rengeteg pénzzel, amit beszedtek?
Felfestették a parkolóhelyeket a Kossuth tér végében, de folyamatosan parkolnak azokon kívül is, valamint pl. a T-Home előtt keresztben a járdán, azt 90-100%-ban elfoglalva. A járőrautó csak elgurul mellette..
Sok a szemét az utcákon, mert az egy is sok, ennek oka az egyes emberek nyilvánvalóan romboló magatartása mellett a kukák igen szerény száma.
Végezetül a közmunkáról: ki és miként ellenőrzi ezeket az embereket? Ugyanis azt látni, h a munkaidejük döntő részében sétálgatnak, üldögélnek, cigarettáznak és beszélgetnek. Ezért fizetünk?

rókafarka 2016.01.21. 12:46:36

hát pediglen a csodálatosan ősmagyarosan keresztényien mélyen vallású polgármester és a helyettese meg a pereputty itten már ujjan csudálatos ejrópai szintű migránsmentesen rezsicsökkentett világhirű pálinkás kisvasutas rezervátumot rittyentett hogy csak na......és mikor lesz nagyszabású tiltakozás pl a horgász tó lőri elvtársnak való elherdálása végett???kedves fidesznyik és jubbik horda hát hun a főd amit elloptak nem nyuc csak pár év alatt itten mostan???
süti beállítások módosítása