Elsősorban fiatal olvasóink kedvéért bemutatjuk röviden a közel 30 évvel ezelőtti autókínálatot. 1975 elején - mint a képeken is látható - kizárólag az akkori szocialista autópiac remek gyártmányaihoz lehetett szabadon hozzáférni. Ezek között ugyanúgy megtalálható a farostlemezből és műanyagból készülő NDK-beli Trabant, mint az akkori csúcsmodellnek számító szovjet Zsiguli (későbbi nevén Lada). Az új autók kizárólagos forgalmazójának számító MERKUR-nál igen hosszú, nem egyszer 8-10 éves várakozási idő mellett lehetett előjegyeztetni a keresettebb típusokra 50 % előleg befizetésével, ami természetesen a várakozási idő alatt kamatmentesen "ketyegett".
Egy másik szovjet cirkáló, az új Moszkvics hirdetése. Erre csak néhány évet kellett várni.
És így pörögtek a használt autók. Ezek a hivatalos kínálati árak, de általános gyakorlat volt, hogy egy MERKUR-ból kigördülő új Zsigulit a vételár duplájáért azonnal tovább lehetett adni. Ezt persze ügyesen le kellett papírozni az első 3 évre, mert addig elidegenítési tilalom volt az új autókon.