facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

Tényleg igaz, hogy "csak beteg ne legyen az ember"?

Megkérdeztük Dr.Balogh Gyulát, a Bicskei Egészségügyi Központ igazgatóját

2014. november 29. - ventil66

IMAG1562.jpg2060: Főorvos úr, Bicskén megállja a helyét a régi mondás?

Dr.Balogh: Arthur Schopenhauer örök érvényű sorát idézném, miszerint „Az egészség nem minden, de az egészség nélkül minden semmi.” . Természetesen a magunk területén mindent megteszünk, hogy a beteg ember Bicskén is elégedetten gondoljon vissza az ellátására a gyógyulását követően.

2060: Hány éve vezeti az intézményt, hogyan tekint vissza az elmúlt időszakra?

Dr.Balogh: Az intézmény életében 2004-ben sorsdöntő fordulat állt be. Az Önkormányzat ekkor vette át az üzemeltetést a megyétől, magam is ekkor kerültem az igazgatói pozícióba, s igyekeztünk véget vetni egy küzdelmes, viszontagságos, esetenként vegetálós időszaknak. Hogy jellemezzem a korábbi időszakot: gyakran déli 12 óra után megállt az élet az „SZTK”-ban, míg azelőtt 10 szakorvosi rendelésen 10 orvos állt rendelkezésre, mára 30 szakorvosi rendelésen 50 szakorvost foglalkoztatunk.

2060: Ha most kellene értékelnie, sikersztori végén vagy egy folyamat közbülső állomásán tart a Bicskei Egészségügyi Központ?

Dr.Balogh: Abszolút ezutóbbi. Bicske Város Önkormányzata jelentős áldozatvállalással járult hozzá az épület földszintjének felújításához, modernizálásához, el tudtuk indítani az 1 napos sebészetet és a nappali ellátást, ám a források korlátozott rendelkezésre állása miatt csak részben tudtuk a fejlesztéseket elvégezni, sok munka vár még ránk. Kérem, feltétlenül említse meg, hogy kiváló orvosi team-mel és háttérapparátussal dolgozhatom együtt.

2060: Hogyan lehet mérni a szolgáltatásminőséget a bicskei egészségügyben?

Dr.Balogh: Az egyik leggyakoribb módszer a beteg-elégedettségi kérdőívek alkalmazása, ezek összesítésében rendszeresen kimagasló eredményt érünk el. Évente 150 ezer megjelenés (ellátás) történik a Bicskei Egészségügyi Központban, s erre a magas számra átlagosan 10 panaszügy jut, amelyeket igyekszünk megnyugtatóan, a megfelelő hozzáállással kezelni. Az én ajtóm is nyitva áll, készséggel hallgatok meg mindenkit. A 10 év alatti nagyjából másfél millió ellátás kapcsán mindössze egyetlen peres ügyünk keletkezett (egy bokasérüléssel összefüggésben), s az előzetes szakértői vélemények nekünk adtak igazat.

2060: Megfelel a kapacitásuk az igényeknek?

Dr.Balogh: Kapacitás területén ketté kell bontani a kérdést. Egyszer kihasználjuk a megfelelő szakorvosi óraszámot a betegellátáshoz (bár többlet óraszámra is lenne igény), ugyanakkor tudni kell, hogy a jelenlegi finanszírozási rendszerben a teljesítmény-volumen korlát (TVK) behatárolja a lehetőségeinket még akkor is, ha a többlet óraszám megvalósulna. Az OEP (Országos Egészségbiztosítási Pénztár) az elvégzett ellátásért utólag fizeti meg nekünk a működés költségeit. Sem állami, sem pedig önkormányzati normatív támogatást nem kapunk.

2060: Felügyeleti szervükkel, azaz az Önkormányzattal milyen a kapcsolatuk?

Dr.Balogh: Kifogástalan. Mint említettem az Önkormányzattól sem kapunk pénzt működési célból, de jelentős segítség, hogy az épületben található büfé, optika és gyógyászati segédeszköz szaküzlet bérleti díját megtarthatjuk – fejlesztési célú felhasználásra. Mint eddig, ezután is számítunk a pályázatokkal, fejlesztésekkel kapcsolatos önkormányzati segítségnyújtásra.

2060: Előjegyzési és várólisták tekintetében hogy áll az intézmény?

Dr.Balogh: Ellátásunk kapcsán elsősorban előjegyzési időben gondolkodunk, ami nem egy helyen 4-6 hónapban mérhető, nálunk a legtöbb szakrendelésen legfeljebb néhány hetes a sorra kerülés határideje. Természetesen a súlyos, azonnali ellátást igénylő betegeket a háziorvos javaslata alapján még aznap el tudjuk látni.

2060: Van-e hiányérzete a tervek megvalósulásával kapcsolatban?

Dr.Balogh: A diabetológiai szakrendelést sokáig nem tudtuk OEP-alapon működtetni, ezért a szolgáltatás biztosítása érdekében magánrendelést indítottunk – természetesen ingyenesen – annak érdekében, hogy például a cukorbetegeink részére a folyamatos receptfelírási lehetőséget biztosítsuk.

2060: Kérem meséljen nekünk a közeljövő terveiről!

Dr.Balogh: 2013-ban az ún. TÁMOP program pályázati támogatásával elindítottuk az Egészségfejlesztési Irodát, amelyet a kötelező 5 éven túl is szeretnénk hosszútávon működtetni. Az Iroda olyan életmódbeli, életvezetési, táplálkozási és egyéb széleskörű tanácsadási tevékenységet folytat, ami nem biztos, hogy belefér egy normál szak- vagy háziorvosi ellátás időkereteibe. Másik – szintén pályázati támogatott – fontos projektünk, hogy a Nemzeti Akkreditáló Testület standardjainak adaptálásával minősített egészségügyi szolgáltatóvá fogunk válni, ide értve a klinikai (orvosszakmai) auditot, ami jelentős lépés. Folytatni kívánjuk az épület felújítását, terjeszkedni – amihez a korábbi polgármesteri hivatali épület is alternatíva lehet, megspórolva a költséges itteni emelet ráépítést – új épületrészek átvételével és a szakmai eszközök, műszerpark folyamatos korszerűsítését, bővítését, cseréjét sem hanyagoljuk el. Fő szempont, hogy mindenkor mindenki számára előnyös megoldásokat találjunk, erre a legjobb példa a jól működő 1 napos sebészet, ami betegnek, hozzátartozónak, orvosnak, intézménynek és finanszírozónak egyaránt tökéletes megoldás.

2060: Köszönjük a tájékoztatást, egy idézettel kezdtünk, azzal is zárunk. Csak azért nem kérjük Öntől, mert időközben felfedeztük az iroda falán lógó intézményi Minőségpolitikai Nyilatkozat Senecától származó záró sorát: “Semmilyen szél sem kedvező annak, aki nem tudja, milyen kikötőbe tart.”

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr476895905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.