Sajnos semmi sem hozhatja már vissza az elmúlt, fekete hét öt bicskei áldozatát. Amint akkor megígértük, összeállítottuk Bicske legveszélyesebb csomópontjainak, útszakaszainak fényképes listáját. Tettük ezt azért, hogy ne kelljen összeránduló gyomorral hazavárni hozzátartozóinkat, gyermekeinket a ködös téli estéken, jeges-havas "diszkóéjszakákon". Ha a fotók láttán csak egy kisebb koccanást sikerül megelőzni, már nem dolgoztunk hiába.
Sajnos a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság nem tudott rendelkezésünkre bocsátani gyorsan hozzáférhető és csak bicskei baleseti helyszínekre vonatkozó statisztikákat, ezért olvasói jelzésekre és saját tapasztalatainkra hagyatkoztunk az anyag összeállításánál. Kérünk Benneteket, hogy osszátok meg a cikket minden bicskei és környékbeli autós részére! Köszönjük! Ez nem egy holdbéli táj, hanem szuperközeliben az aszfalt burkolata az 1-es úton, a Báder Fogadó magasságában. Az ugye alapvetés, hogy alkoholt és tudatmódosító szereket senki nem fogyaszt, de Bicskén és környékén jócskán van száguldásra csábító útszakasz és legalább annyi kopottas, ki tudja milyen nyersanyagból készült aszfalt. Mindehhez társul városunk jellegzetes, talán domborzati viszonyaiból eredő mikroklímája, ugye Te is gyakran tapasztalod, hogy sehol nincs köd, sehol sem esik, sehol nem fagy, csak nálunk! Ezeken az útfelületeken különösen érdemes betartani a sebességhatárokat és figyelmesen vezetni.1-es főút 29. km, azaz az első bicskei leágazás. Itt szinte minden átutazó szereti nyomni a gázt, ezért érdemes jól felmérni a szembejövő forgalom távolságát és négy irányból érkezhetnek járművek is a csomópontba. Külön rutin kell a Pest felé lendületből történő besoroláshoz. Folytatáshoz és a további fotókhoz kattints!1-es főút nyílegyenes szakasza a Szent László utca-Horgásztó-Báder Fogadó térségében. Nagy sebesség és sok kihajtó jármű, a lámpa ellenére gyakran átrohangáló gyalogosok, esetleg szalonspicces pecások...és a már idézett aszfalt minőség.Az M1-es lehajtója és becsatlakozása az 1-es főútra. Tipikus bicskei időben fotóztuk és este különösen rizikós terület az intenzív kamionforgalom (LOMO és SPAR felé) miatt, annak ellenére, hogy korrekt felhajtó és kanyarodó sávok állnak rendelkezésre. A gond gyakran az elsőbbséggel bíró jármű távolságának és sebességének becslésével van.Egyik kedvencünk az 1-es főút óbaroki csomópontja, ami a másik irányban ugye a bicskei Tatai út irányába vezet. Megint csak három irányba kell egyszerre figyelni, de ennél bosszantóbb, hogy vaksötétben gyakran keresgélni kell a lekanyarodás helyét is, ami bizonytalanságot szül. Talán megérne a helyszín egy darab lámpaoszlopot közvilágítással.A Tatai út bevezető-kivezető szakasza számos iparvállalat telephelyével. Műszakváltás idejében intenzív gyalogos és kerékpáros forgalommal. Talán errefelé kicsit erősebb a közvilágítás a cégek parkolói miatt, de lehetne még fokozni és az aszfalt is elbírna némi festéket.Szent István és Tatai út elágazása a Bartók Áruház előtt. Az állomás felé és onnan érkező intenzív forgalom, autóbuszok nehezítik a közlekedést és az sem egyszerűsíti a gócpont "életét", hogy az állomástól balra kanyarodva elég nagy ívet kell leírni a forduláskor.Vasúti felüljáró (népiesebb nevén "Cigányhíd") a Vörösmarty és Bihari utcák között. Fagypont alatt ugye tudjuk, hogy jóval előbb jegesedik egy felüljáró, ezért a széles útfelület ellenére érdemes itt is körültekintően vezetni, már csak az éles kanyarok miatt is.Majdnem 90 fokos kanyar a Kinizsi utca és a Csákvári út torkolatában. Nem megfelelő sebességgel való beérkezés komoly baleseteket okozhat, csakúgy mint a gyalogos felüljáróról érkező gyalogosok figyelmen kívül hagyása.Bogya Károly-Prohászka Ottokár-Vörömarty utcák találkozása. Nem lenne bonyolult, ha a Bogya felől érkezve jobban látható lenne a felüljáróról lezúduló forgalom. Ha 40-nel jön, nem is gond, de magasabb tempónál pillanatok alatt beleszállhat a Bogyáról kihajtó autósba.Másik kedvencünk a Bicske-alsónál ívelő közúti felüljáró és környéke, rengeteg veszélyforrással. Fagypont alatt gyakran tükörjég, a vonathoz utast szállító autósok nemtörődöm megállása a híd tetején vagy az alján, pedig ezutóbbi helyen sárga felfestés jelzi, hogy hol nem szabad megállni még egy pillanatra sem. Jó lett volna a járdafejlesztés közben egy-két autósoknak szánt öblöt is kialakítani. Mindkét vágány környéke kényelmetlen közlekedési szempontból, sok fennakadást okoznak a kínlódó, forgolódó autósok.Szent István-Prohászka Ottokár utcák találkozása a katolikus templomnál. Jót tett pár éve a forgalom újratervezése, de ettől még kiemelt gócpontnak tartjuk a sokfelé való figyelem szükségessége miatt. Iskolaidőben és csúcsforgalomban itt nem kell más, mint türelem, türelem és türelem. Kisfaludy utcában, nem messze a rendőrkapitányság épületétől a Bicske Szíve Park kijárata még mindig zebra nélkül. Szerintünk bőven elbírná a zebrát az itteni forgalom intenzitása és összetétele.És végül, de nem utolsó sorban a Mány felé vezető út, ami az M1-es alatt áthaladva kemény emelkedőbe és kanyarba megy át. Jeges időben életveszély, van olyan olvasónk, aki téli gumival is simán visszacsúszott a jégen vagy friss havon.
Egyelőre ennyi, várjuk az észrevételeket, véleményeket és újabb fotókat, ha tudtok még veszélyes bicskei vagy környékbeli közlekedési gócpontokat, útszakaszokat.