facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

Döntés született: Etyek-Bicske-Felcsút-Alcsútdoboz nyomvonalon fog teljes hosszában megépülni a kisvasút!

2016. február 11. - ventil66

felcsutallomas.jpgAz Origo úgy értesült, hogy a projektirányító bizottság egyhangúlag támogatta az etyeki kisvasutat, mégpedig annak egy olyan változatát, amely ugyan nem biztosítja a fővárosból a település gyors elérését, hiszen Bicskére vezet, viszont éppen ezért össze lehet kötni a már meglévő felcsúti kisvasúttal.

Nem kisebb szervezetek képviselői ültek össze, hogy megtárgyalják az etyeki kisvasút ügyét, mint a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF), a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK), a Magyar Államvasutak (MÁV), a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). A projektirányító bizottság (pib) tagjai még az érintett települések küldöttei, valamint Tessely Zoltán, Etyek, a Szent László- és a Váli-völgy területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos, a körzet fideszes országgyűlési képviselője.

Az Origo információi szerint a pib egyhangúlag támogatta a kisvasút megépítését. Mégpedig a SpeciálTerv Kft. készítette megvalósíthatósági tanulmányban szereplő B nyomvonalon. Pontosabban a B plusz az FB1-es változat nyerte el a testület áldását. Irány Felcsút! Az utóbbi ugyanis azt a szakasz jelöli, amely a már megépült (de használatba még nem vett) felcsúti (hivatalosan Vál-völgyi) kisvasutat köti majd össze Bicskével, és így az etyeki kisvasúttal. Folytatáshoz kattints!

Az Origo elsőként ismertette az etyeki kisvasútról szóló tanulmányt, amely eleve a B-jelű verziót preferálta. Ugyan sokkal rövidebb és így olcsóbb lenne Herceghalomra vinni a kisvasutat, sőt, így a vasúti fővonalra átszállva hamarabb lehetne Budapestre érni, mint most busszal, de a dokumentum Bicskére szavaz, vagyis oda vezetne Etyekről a kisvonat.

A jelentős idegenforgalmi, elsősorban gasztronómiai vonzerejű községbe bizonyára szívesen jönne a rendezvények idején a turisták egy része kisvonattal még a bicskei kerülővel is, de a Budapest felé munkába, iskolába járó etyekiek napi forgalmáról viszont így alighanem lemondhat a kisvasút, amely a SpeciálTerv szerint évi 28,6 millió forint veszteséget termel majd. Az is igaz, a bicskei nyomvonalváltozatok közül viszont a B nem érinti a község idegenforgalmi célpontjai közül a Korda Filmstúdiókat és a göböljárási tavakat.

Mindenesetre a tanulmány után most a pib is ezt támogatja. Ennek költségét nettó 7,948 milliárd forintban állapították meg, és ehhez jön még a felcsúti kisvasút elvitele Bicskéig. A Puskás Ferenc Labdarúgó-akadémia és a hozzá kapcsolódó intézményi kör által EU-s támogatással épített Alcsútdoboz és Felcsút közötti kisvasút meghosszabbítása tehát már állami beruházásban létesülne 1,015 milliárd forintért, ahogy a Bicske és Etyek közötti kisvasút is. A két új szakasz együtt 9 milliárd forintba kerülne a tanulmány szerint.

Az eredeti Origo-cikket letöltheted ITT(forrás: Origo.hu Tevan Imre)felcsutallomas1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr188382462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása