facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

Várandósan lett leukémiás a bicskei Orsolya - most nem csak magának, hanem betegtársainak is keres donort csontvelő transzplantációhoz!

2018. január 10. - ventil66

gergelyne2.jpg"A nevem Gergelyné Farkas Orsolya, hosszú ideig Bicskén éltem, jelenleg Csabdi-Vasztélypusztán lakom. Krónikus leukémiával diagnosztizáltak 2017. július 24-én, amikor is 21 hetes terhes voltam. Teljesen összeomlottam, nem tudtam, hogy mi fog történni, mi lesz, mi ez a betegség egyáltalán, csak a kislányomra és férjemre tudtam gondolni. Bicskéről a háziorvos telefonált, hogy menjek be Fehérvárra kivizsgálásra, mert a rutin vérvétel során találtak valamit, még aznap férjem felvitt Fehérvárra fáradtan, koszosan, mert előző éjjel dolgozott és napközben elintézni valók sokaságát intézte. Ott vért vettek, ekg-t néztek stb., ami a rutin kivizsgálások alkalmával szokott zajlani. Estére bent tartottak, majd másnap délelőtt a főorvos kihívott a folyosóra mindenkitől távol. "Ön leukémiás, holnap viszik Pestre és ott majd többet tudnak mondani" - ennyi volt, amit mondott nekem és ott hagyott a folyosó kellős közepén kételyek és kérdések közepette. Folytatáshoz kattints! 

Nem tudtam, mi történt, fel sem fogtam, csak zokogtam, férjem körülbelül 20 perccel ezután érkezett meg anyósommal és öcsémmel (aki Ózdon lakik, csak nálunk nyaralt). Amint megláttam férjemet, összeroppantam és a karjaiban zokogva betessékeltek egy külön szobába, ahol már ő is zokogott. Nem tudta mire vélni a nagy ijedségemet kérdezte,hogy mi az kicsim? A babával van valami? Csak rázni tudtam a fejemet, majd mikor megkérdezte hogy veled, akkor csak még jobban sírtam, mire kiböktem, hogy leukémiás vagyok, ő is összeroppant. 40-50 perces üldögélés zokogás után a parkban végre megnyugodtunk annyira, hogy fel tudjuk fogni, mi is történt az előbb. Egészen a látogatási idő végéig ott volt velem a férjem majd sírva, kétségek között elköszöntünk egymástól és megbeszéltük, hogy ha holnap jönnek a mentősök értem, ő követni fogja a mentőt , hogy tudja, hova is visznek pontosan, mert nem igazán járatos Pesten.

Másnap a mentősök megérkeztek, 2-3 perc múlva a férjem is, aki megbeszélte a mentősökkel, hogy jön utánuk. 40 perc mentőzés után, az idegességtől hányás közepette felértünk a Semmelweis Egyetem 3-as számú belgyógyászati intézményébe a Hematológiai osztályra. Vérvételek, csontvelőmintavétel, kivizsgálások, vértranszfúziók és megbeszélések után Dr. Farkas Péter közölte velem,hogy jelenleg nincs ok az aggodalomra, mert a betegségem státusza alapján semmi miatt nem kell aggódnom, a baba egészséges, és jelenleg csak várunk, hogy megszülessen.

Ekkor nyugodtabb lettem, a kórház összes alkalmazottja és doktora, tanárai kedvesek együttérzőek és megértőek voltak. Ha bármiről szó volt, a férjemet is beavatták mindenbe, a doktor úr megbeszélte a kórház melletti magán nőgyógyászati rendelővel az állapotomat, ahová ezáltal ingyen járhattam kivizsgálásokra, szinte minden héten vitt a férjem vértranszfúzióra, néha kaptam trombocitát is, hogy kisebb legyen a vérzékenységem. Telt múlt az idő, volt mikor nem tudtam másra gondolni, csak hogy mi lesz, és volt mikor a férjem nevettetett, akkor csak jóra gondoltam. 35 hetesen, október 18-án kaptam vért, ami hihetetlenül gyorsan lefolyt, még meg is lepődtünk, aztán 19-én hajnali 5 órakor elfolyt a magzatvíz, a kislányom készen állt, hogy a világra jöjjön.

Férjem elvitt az egyetem 2-es számú szülészetére, ahol előzetes egyeztetés mellett meg volt beszélve, hogy megfelelő körülmények között császármetszéssel fogok szülni, ami 13 óra 45 perckor meg is történt. A szülész doktor szabadságáról besietve bevitt a mütőbe, ahol trombocita- és vértranszfúzió mellett megszületett császármetszéssel gyönyörű kislányunk, Gergely Léna Elizabet. Azóta ő már 3 hónapossá cseperedett, egészséges kis rosszaság. A kezelésemet, a kemoterápiát lassan elkezdik, mivel a jelenlegi állapotom krónikus leukémia, így nagy valószinűséggel elég lesz 1 kezelés, aztán egy kis itthon töltött idő után csontvelő transzplantációt fogok kapni. Remélhetőleg minden rendben zajlik majd, egy kicsit félek tőle, de tudom, hogy ezt a harcot végig kell csinálnom a családom és legfőképpen kislányom miatt.

Köszönöm, hogy elolvassátok történetemet, mellyel arra szeretnék öztönözni mindenkit, hogy ha teheti és elmegy véradásra jelentkezzen csontvelődonornak, ami számotokra csak egy fiola vért jelent, de ha a génállomány megegyezik egy leukémiás betegével akkor, azon a betegen tudtok segíteni, ha szeretnétek. Magyarországon a legrosszabb a csontvelőtranszplantációs donorok száma, mert az emberek nem tudják, hogy egy átlagos véradásnál csak jelezniük kell a szándékukat és ha egyezőséget találnak, akkor felkeresik az illetőt, hogy segíthetne mondjuk egy kislánynak vagy gyermeknek vagy akár egy rokonának.

A jelentkezés feltételei: 18 és 45 év közötti, egészségesnek érzi magát, már legalább egyszer adott vért (450 ml), nyilatkozatával vállalja, hogy kiválasztása esetén őssejtet (csontvelőt vagy perifériás vér őssejtet) ad a világ bármelyik táján élő, rászoruló beteg számára, fajra, nemre, vallásra, nemzetiségre való tekintet nélkül. A kizáró okok lehetnek: vírushordozó állapot illetve akut fertőzés, rosszindulatú daganatos betegség, véralvadási zavar, egyéb vérképzőrendszeri betegség, immunrendszert érintő rendellenességek, mentális rendellenesség, epilepszia, Parkinson-kór, reumás szívbetegség, szívritmuszavar, légzési elégtelenség, hasnyálmirigy betegségek, autoimmun betegség, krónikus vesebetegség, májnagyobbodás, sugárbetegség, szívműtét.

JELENTKEZÉS: Jelezze szándékát a lakóhelyéhez legközelebbi vérellátóban és egyeztessen időpontot az előzetes vizsgálatok elvégzéséhez!

Gergelyné Farkasné Orsolya"

Szerkesztőségi segítségként a Bicskéhez legközelebbi vérellátó központok elérhetőségei:

Tatabányai Területi Vérellátó Cím: 2800 Tatabánya, Semmelweis utca 2. Telefon: +36 34 323 135 Véradási időpont: Hétfő-Csütörtök: 8.00-15.00 Péntek: 8.00-12.00

Székesfehérvári Területi Vérellátó Cím: 8000 Székesfehérvár, Seregélyesi út 3. Telefon: +36 22 535 606 Véradási időpont: Hétfő-Csütörtök 8.00-15.00 Péntek 8.00-14.00

Közép-magyarországi Regionális Vérellátó Központ Cím: 1113 Budapest, Karolina út 19-21. Telefon: +36 1 372 4200, +36 80 324 244 Véradási időpont: Hétköznap: 7.00-19.00

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr7513564847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása