facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

Felháborító, embertelen állapotok: kátyútengerré vált az M1-es autópálya!

A legrosszabb állapotban a Bicske-Tatabánya közötti szakasz van!

2018. február 20. - ventil66

m1_bicske.jpegA nyugat felé vezető úton napjában nyolcvanezer autósnak kell megküzdenie a balkáni állapotokkal. Kipróbáltuk és meg is számoltuk: Budapesttől Győr felé 178 kátyút kellett kerülgetni, a visszafelé vezető úton pedig ennél is többet, ott összesen 190 kellemetlen meglepetés várja az autósokat. A legrosszabb állapotban a Bicske és Tatabánya közötti szakasz van, ott a lyukak mérete elérheti a 15-20 centimétert is. Az út jó állapota azért is lenne fontos, mert ezt az autópályát fele-fele arányban használják az autók és a kamionok is. Utóbbiak viszont sokat hozzátesznek az aszfalt egyre romló állapotához. Folytatáshoz kattints! 

A pályát kettéválasztó sávban álló tábla jelzi: jobb, ha odafigyelünk az úthibákra Dísztárcsák és gumidarabok a leállósáv mentén, ott jártunkkor is félre kellett húzódnia egy teherautónak. Kiderült, egy kátyúnak köszönhetően szakadt le egyik kerekéről a gumi, ami percekig a pálya szélén hevert. – Valószínűleg az egyik úthiba okozta, hogy leszakadt a kerékgumink – mesélte József (52), miközben a leszakadt gumidarabot mutatta. Pár kilométerrel odébb viszont már útépítés zajlott, a kráterszerű lyukakat igyekeztek kijavítani mindkét oldalon. József kamionjával nem tudott elkerülni egy „csapdát”, defekt lett a vége.

– Az M1-es autópálya az egyik legfontosabb és legforgalmasabb tranzitútvonal a térségben, a nagyarányú kamionforgalom miatt pedig az útpálya burkolatának leromlása is felgyorsult, ezért is fordulnak elő inkább a lokális burkolathibák az autópálya külső sávjában – válaszolta megkeresésünkre az autópályát üzemeltető Magyar Közút Zrt. – Sajnos, a téli időjárás kedvez az újabb burkolathibák kialakulásának, a víz a burkolatba bejutva a fagyási-olvadási ciklusok gyors váltakozásának köszönhetően újabb hibákat eredményez. Ezért folyamatosan végezzük a szükséges javításokat, az időjárási körülményeket is figyelembe véve, az évszaknak megfele­lően elsősorban hideg aszfalt felhasználásával.

Az M1-es autópályán nem nehéz ilyen munkásokat találni. Több szakaszon is megkezdték az út foltozgatását. Fotózzuk le, ha kár ért minket Ha kátyú okozta kárunk keletkezik az autóban, az útfenntartóhoz kell fordulnunk. Ekkor érdemes fotót készíteni az úthibáról, illetve az autónkban keletkezett kárról. A Magyar Közút minden autópálya (kivéve az M5 és M6), a településeket összekötő fő- és mellékutak, valamint ezen utak településeken átvezető szakaszainak az üzemeltetője, minden más útszakasz a helyi önkormányzatok kezelésébe tartozik. (forrás: blikk.hu, fotó: Wéber Zsolt)

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr9213683752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása