Új nyitva tartással várják az ügyfeleket a kormányablakok 2014. december 1-jétől hazánkban, így Fejér megyében is. Az állampolgári igényeket továbbra is magas szinten kiszolgáló, új ügyfélfogadási rendnek köszönhetően az ügyfelek akár reggel, munkaidő előtt is felkereshetik a kormányablakokat, miközben a késő délutáni ügyintézésre is lehetőségük marad. A módosításnak köszönhetően az állampolgárok igényeihez igazodva a legforgalmasabb időszakokban a lehető legtöbb ügyintéző állhat a rendelkezésükre, csökkentve a várakozási időket.
A jelenleg 265 különböző ügytípus elintézésére lehetőséget biztosító második generációs, vagyis okmányirodai funkciókat is ellátó, integrált ügyfélszolgálatok számát a jövőben tovább növeli a Fejér Megyei Kormányhivatal. Így a lakosság számára lakóhelyükhöz közel, korszerű és modern körülmények között a kormányablakokban az új típusú és széles körű ügyintézés válik elérhetővé valamennyi járási székhelyen, így Bicskén is 2015 végéig. Az állampolgárok ugyanakkor az ország bármelyik kormányablakában ugyanazon a magas színvonalon vehetik igénybe az állami szolgáltatásokat.
A gyakorlatban ez azt jelenti mindhárom fejér megyei kormányablak esetében, hogy hétfőn már akár reggel 7.00 órától, csütörtökönként pedig 18.00 óráig tudnak ügyfelet fogadni.
Lapunk utána járt, hogy mi a különbség a kormányablak és az okmányiroda között? Íme a területen dolgozó szakértőnk válasza:
Amikor megcélozta a kormány a jó állam megteremtését, akkor abból a közkeletű tapasztalatból indult ki, hogy ha valakinek dolga adódott bármilyen hivatalban, már az ügyintézés szótól is borsózott a háta. Ha bement mondjuk a nyugdíjhivatalhoz, vagy a társadalombiztosítási igazgatósághoz, sokszor órákig kellett utaznia, majd órákig várakoznia, esetleg újra visszamennie, újabb papírokat, igazolásokat beszereznie, s ezek a rossz élmények rárakódtak egymásra. Emellett mindenütt nagyon leterheltek voltak az ügyintézők, ezért sok időbe tellett, amíg sikerült végleg lezárni egy-egy ügyet. Ezen a helyzetek akart változtatni a kormány azzal, hogy a kormányablakokba nagyon sokféle ügytípust behozott. Ezzel lehetővé vált, hogy például mi itt, helyben, azonnal elintézzünk jóval több olyan ügyet, mint amit korábban az okmányirodákban megtehettek. És ami a legfontosabb: a mi közbeiktatásunk révén precízebben előkészítve tudjuk továbbítani az ügyfelek anyagait a különféle szakhatóságokhoz. El tudjuk mondani, hogy mi mindent kell csatolni egy-egy kérelemhez, beadványhoz, a formanyomtatványokat is kinyomtatjuk nekik, azok kitöltésében is segítünk. Hiszem, hogy az önkormányzati vagy a járási hivatali szakemberek érzékelni fogják egy idő után, hogy mondjuk hiánypótlás miatt jóval kevesebbszer kell majd meghosszabbítaniuk az ügyintézés menetét.