facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

Kertvárosi nyugdíjasból újdonsült festőművész?

Virtuális kiállításra invitáljuk olvasóinkat!

2015. február 09. - ventil66

12.jpgA legnépszerűbb közösségi oldalon bukkantunk Pataki Anna bicskei kertvárosi nyugdíjas gyönyörű grafikáira, festményeire és akvarelljeire. Cikkünkben megszólaltattuk az alkotót.

2060: Panni, nem szeretnénk tippelni, de nyilván aktív foglalkozásod köszönő viszonyban sem volt a festőművészettel, igaz ez?

Panni: Hát, tényleg nem. Sokfélét dolgoztam, de a munkám során soha nem volt közöm a művészetekhez. Mindig abszolút praktikus dolgokkal foglalkoztam. Munkámban az első 20 évben szinte mindig válságmenedzseléssel foglalkoztam, később teljesen szokványos irodai feladataim voltak, talán kicsit pörgősebben és nagyobb felelősséggel, mint az átlagos.

2060: Sokan tudjuk, hogy férjed oldalán hosszú éveket töltöttél külföldön, három fiúgyermeket neveltél fel, akik már régen „kirajzottak”. Korábban is éreztél késztetést a festészet-rajzolás iránt vagy ez egy újkeletű dolog?

Panni: Nem, soha nem gondoltam volna, hogy képes vagyok ilyen dolgokkal foglalkozni. Sőt, egyszer kényszerből kellett festenem egy képet - néhány virágot valami jótékonysági buliban. Nem tudom leírni, milyen szörnyű volt a végeredmény, pedig egy festő is próbált segíteni. 10-ből a 8-ik lettem.

panni_portre.jpg2060: Mi inspirál leginkább az alkotásban?

Panni: Szinte mindig más. Van úgy, hogy az emlékek, vagy meglátok egy képet, vagy kérnek tőlem valamit, esetleg a hangulatom. De talán leginkább az motivál, ha valakinek örömöt akarok ezzel szerezni.

2060: Tanultál-e valakitől, ellestél-e fogásokat esetleg egy tapasztaltabb művésztől?

Panni: Természetesen. Első tanítómesterem a rajzolásban Bartók Erzsike volt, akinek azóta is hálás vagyok. Kezdetnek elmentem egy három napos jobb-agyféltekés rajztanfolyamra, bár egyáltalán nem hittem benne, hogy sikeres lesz. A sikerélmény és a jó tapasztalatok hatására egy 2 napos intenzív akril festés tanfolyamra is beiratkoztam, majd egy újabb 2 napos intenzív pasztell tanfolyam következett. Az első lépések óta kb. két és fél év telt el, de azóta is járok tanulni. Félévente Budapesten töltök egy délutánt, ahol különböző stílusokat, technikákat tanítanak. Kéthetente péntekenként Bicskén Némáné Nagy Júlia festőművész tart képzőművész szakkört. Ide is amikor csak tudok, megyek. Nagyon sokat tanultam a pesti kurzusokon, de Julikától is, akinek nagyon hálás is vagyok ezért. Nem is értem, mért nem vele készül ez a riport (hamarosan ő is következik - a Szerk.).

2060: Milyen művészi stílusba, irányzatba kategorizálnád a képeidet? Folytatáshoz és virtuális kiállításunkhoz kattints!

Panni: Én még nem tartok ott, hogy saját stílusom legyen és művésznek sem érzem magam. Szeretném, de tudom, nekem az is hatalmas eredmény, ha becsületes iparosként kezelem a ceruzát és ecsetet. Sajnos még addig is nagyon sokat kell tanulnom. Félre ne érts, én nagyon büszke vagyok magamra, hogy egyáltalán idáig eljutottam. Még a vállalhatatlan képeimet is szeretem, de tudom, hol a helyük a világban.

2060: Mit szeretsz leginkább festeni?

Panni: Ne nevess ki, de legjobban zöldet szeretek festeni. Fűt, fát, erdőt, rétet, mezőket és a nagy szerelmemet, a vizeket. A csendéleteket utálom, mert ott minden hiányosságom azonnal feltűnik, és a portrék is nagyon nehezek még.

2060: Mennyi ideig tart egy alkotás elkészítése?

Panni: Miután rendkívül türelmetlen vagyok, általában egy nap alatt befejezem. De van olyan kép, amit négyszer megcsináltam és még mindig nem az, amit szeretnék, tehát néhány nekifutás még hátra van. Persze, ez csak a munka manuális része. Fejben hetekig foglalkoztat egy-egy téma.

2060: Mit tanácsolsz annak, aki felnőtt, netán nyugdíjas fejjel szeretné megvalósítani ily módon művészi önmagát?

Panni: Ne sokat gondolkodjon, mert megy az idő. Aki nyugdíjas, annak minden perc drága. Mindenki más szintről indul, de mindenképpen szükség van egy képzett tanítóra, aki legalább annyi alapot tud adni, hogy tudjon elinduljon. Ha pedig elindult, akkor már nem tud megállni.

2060: Milyen kezdő eszköz készletre van szükség az önálló alkotáshoz? Honnan és nagyjából mennyiért lehet ezeket beszerezni?

Panni: A rajzhoz 3 ceruza, egy radír és papír kell - akár A4 másolópapír is jó, vagy az iskolások rajzlapja. A festés eszközigényes és ezek az eszközök nem olcsók. De a legnagyobb költség a tanulás. Ezek az intenzív tanfolyamok kb. napi 10.000 Ft-ba kerülnek és ezt nem mindenki engedheti meg magának. Engem is a gyerekeim karácsonyi ajándékutalványai juttattak el a festés és a pasztell tanfolyamokra, de azért lássuk be, minden hobbi költséges. Az olvasás, a fafaragás, a pecázás, a főzés mind mind pénzbe kerül. Azt gondolom, itt a befektetésre jutó boldogság és sikerélmény arány nagyon magas.

A teljesség igénye nélkül a művésznő általunk leginkább megkedvelt alkotásai (a teljes kollekció közösségi oldalán megtalálható), jó szórakozást virtuális kiállításunkhoz!

1.jpg

10.jpg

11.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr897154043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása