facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

Hajnali zsírégető biciklitúra Bicske-Komárno - 4,5 óra - 60 km - 2.600 kcal!

Teszteltük az 1-es út környékének kerékpáros infrastruktúráját!

2015. június 08. - ventil66

imag4200.jpgMiután a nemrég nyílt bicskei KERO BIKE szakszervizben felkészíttettük bringánkat az idei szezonra, úgy gondoltuk, hogy néhány helyi felkészülési edzés után leadunk egy kicsit az utóbbi hetekben felszedett súlyfeleslegből. Olyan távolságot és útvonalat kerestünk, ami a nagy melegben legfeljebb félnapos terhelést jelent szervezetünknek és akár vonattal is gyorsan visszaérhetünk Bicskére.

Némi tervezgetés után a Bicske-Komárom-Komárno (SK) útvonalat választottuk, visszaútra a MÁV-START piros vonatszerelvényével. Hajnali 5.20-as indulással keltünk útra Bicskéről és mint a Runkeeper - okostelefonra telepíthető - programjának méréseiből kiderült, végül 4 óra 36 perc alatt 60,36 kilométert tettünk meg, 13 km/órás átlagsebességgel (ebben benne volt a 3-szori rövid evés-ivási szünet is, tehát nem állítottuk le a programot), 591 m szintkülönbséget leküzdve és 2.581 kilokalóriát elégetve. Íme az utunk képekben, rövid kommentárral.

imag4179.jpgBicske Tatai út kivezető szakaszán indultunk, időnként döcögős aszfalton, gyér forgalom mellett.

imag4180.jpgAz 1-es főutat átszelve Óbarkon gurultunk át, jókora lejtőkkel kezdtük a túrát, de a lejtőknek mindig megvan a böjtje... Folytatáshoz és több mint 40 fantasztikus úti fotóhoz kattints!

imag4181.jpgAz M1-es autópálya alatt áthaladva sokáig az M1-es közvetlen közelében tekertünk.

imag4182.jpgNagyegyháza bejárata...

imag4183.jpg...és a település központja - teljes csendben.

imag4184.jpgA híres Kőrösi Csoma Sándor-forrás.

imag4186.jpgSzárliget után nem voltunk elájulva az út minőségétől, amit tetézett az időnként bőven 100 km/óra feletti sebességgel bíró autóforgalom.

imag4187.jpgRövid, párszáz méteres szakasz az 1-es főúton Tatabánya Óvárosnál.

imag4188.jpgReggeli és rövid pihenő a pékboltban.

imag4189.jpgJárgányunk és menetfelszerelésünk.

imag4191.jpgTatabánya Óvárosból a lakótelepet érintve gyorsan eljutottunk a Győri útig, itt már kiépített kerékpárút fogadott bennünket.

imag4192.jpgA Vértes Pláza és az áruházak környékétől még újabb a bringaút, színezett koptatóréteggel, táblákkal, felfestett sávval.

imag4193.jpgSok helyen osztoznunk kell a gyalogosokkal a járdán, ezért fokozott figyelem szükséges!

imag4194.jpgPár száz méter és a McDonalds elhagyása után kezdődik a Vértesszőlős felé vezető kerékpárút.

imag4197.jpgVértesszőlősre szinte percek alatt beértünk, a vasútállomás mellett kulturált pihenőhely várt ránk.

imag4198.jpgUtunk egyetlen aluljárója, ami ráadásul biciklivel is teljesíthető - kellő óvatossággal!

imag4199.jpgÉs Vértesszőlős után kezdődött az igazi kerékpáros paradicsom, utunk egyik legszebb szakasza Tatáig, az Által-ér Völgyi útvonal.

imag4200.jpgIlyen profi pihenőkkel...

imag4201.jpg...és  az elmaradhatatlan figyelmeztető táblával.

imag4202.jpgHasznos információk a tanösvényről.

imag4204.jpgTermészetvédelmi terület mindenfelé.

imag4207.jpgPrivát horgásztavak jobbról...

imag4211.jpg...és balról is.

imag4212.jpgAz a ritka pillanat, amikor a bicikliseknek van kihelyezve sebesség korlátozó tábla. 15 km/óra! Betartottuk, mert félünk a traffipaxtól!

imag4213.jpgGyönyörű útszakasz az erdőn keresztül Tata felé.

imag4214.jpgTata-Tóváros, párhuzamosan az 1-es úttal, széles, kényelmes és közös járda-kerékpárút.

imag4215.jpgKözelítünk az Öreg-tóhoz, már csak 50 méterre a vízparttól.

imag4217.jpgA tóparti feeling, ringatózó vitorlásokkal. Aki elsőre kevesebbel is beéri, ezen a ponton 34 kilométer után megpihenhet és kb. 10 perccel alatt elérheti a 2 kilométerre található tóvároskerti vasútállomást.

imag4219.jpgFestői látvány Tata vára.

imag4222.jpgAddig tekeregtünk a tóparton, amíg elvétettük a kerékpárutas kivezetést (ha van ilyen), így kénytelenek voltunk kb. 10 kilométert ismét az 1-es főúton haladni, amelynek az első fele igen forgalmasra sikeredett.

imag4223.jpgAlmásfüzitő, a timföld fővárosa volt közel fél évszázadon át.

imag4224.jpgRetro vasútállomása vetekedhet a bicskeivel.

imag4225.jpgGyér forgalom, jó minőségű aszfalt.

imag4226.jpgA korábbi timföldgyár bejáratánál számos érdekes emlékhelyet hoztak létre anno.

imag4227.jpgKülön megemlékezés a termelés megindításáról.

imag4228.jpgEzek nem mécsesek (lehetnének azok is egyébként), hanem a termelés egyes fázisainak nyersanyagai, termékei.

imag4230.jpgFelhívjuk figyelmedet az elválasztásra! Ízléses, az biztos! Na jó, akkor még nem volt szövegszerkesztő.

imag4231.jpgÚjra kerékpárúton Almásfüzitőtől, de ezek a betonkockák biztosan még a régi rendszerből maradtak meg, rendesen döcögősek.

imag4233.jpgVasúti átjáró az érkező komáromi személyvonattal. Itt már egyre gyakrabban találkoztunk bringázó nyugati turistákkal is.

imag4235.jpgKomárom agglomerációja, Szőny, a kulturális és üdülő település.

imag4236.jpgCélegyenesben.

imag4237.jpgItt kanyarodhatsz le a fantasztikus szőnyi kemping-strand-horgásztó együtteshez. Mi most kihagytuk.

imag4238.jpgKomárom városában már ismét kifogástalan kerékpáros infrastruktúra várt.

imag4240.jpgPár perc erejéig átugrottunk Szlovákiába is.

imag4242.jpgA szlovák Duna-part.

imag4243.jpgÉs pont elcsíptük a 10.10-kor Komáromból a Délibe induló vonatot. 11.00-kor már Bicskén voltunk. Szuper túra volt, ami után bátran ebédelhettünk, neked is ajánljuk, akár két részletben is.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.