facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

Utaskáosz és MÁV-helytállás(?) a vezetékszakadás óráiban! Helyszíni fotóriport!

2016. január 28. - ventil66

img_20160127_162233.jpgÉppen jelen voltunk a szerda délutáni biatorbágyi MÁV-vezetékszakadás okozta közel 4 órás üzemszünet által leginkább érintett kelenföldi pályaudvaron. Természetesen ismét arra voltunk kíváncsiak, hogy a becsülettel jegyet vásároló utas milyen kiszolgálást és tájékoztatást kap a MÁV-START-tól egy ilyen rendkívüli helyzetben. Nos, sajnos ismét csalódnunk kellett, de nézzük a részleteket időrendben.

Vezetékszakadás valamikor 14.00 óra után pár perccel, rendszer leáll, megszűnik az élet a Budapest-Győr vonal Herceghalom és Kelenföld közötti szakaszán. Az első információ 14.50-es keltezésű a MÁV-START honlapján, ami 16.06-kor frissül ugyan, de még mindig csak azt tartalmazza, hogy MAJD (nem azt, hogy honnan, mikor, meddig) vonatpótló buszok fognak közlekedni az érintett szakaszon.img_20160127_161809.jpg

Mi egyébként a 15.58-kor induló elővárosi személlyel tervezzük elhagyni a fővárost és az első ami feltűnő, hogy már 50-kor bent áll a 6-os vágányon a szerelvény, dugig tömve utasokkal. Beülünk, de gyorsan levágjuk, hogy itt valami gáz van. Belső (a vonat hangszórójából) utastájékoztatás semmi és ahogy megtudom utastársaimtól, van aki már másfél órája ül tétlenül egy helyben. Viszont fűtés van, információ nulla. Van aki már most ismerős autós, taxi vagy Volánbusz után nézve elhagyja a vonatot és a pályaudvart. Néha ugyan megszólal a peron hangszórója, de abból a vonaton belül gyakorlatilag semmit sem lehet érteni, különös tekintettel az ajtócsukódást kísérő sípoló hangra.

img_20160127_161849.jpgAkik nem vártak tovább és tovább indultak gyalog. Ekkor a vonat még tömve. Folytatáshoz kattints!

img_20160127_161936.jpgInaktív állapotban a modern kijelző, pedig lenne mit ráírni.

img_20160127_161829.jpgÉs kb. 16.20-kor, nekünk 30 perc, másoknak 90 perc után végre kapunk tájékoztatást, a vonat belső hangszórója közli a sajnálatos eseményeket és azt, hogy az Etele téri BKK-buszpályaudvarról indulnak a mentesítő vonatpótló buszok. Uzsgyi, mindenki vágtázik a helyszínre. 

img_20160127_162233_1.jpgItt már óriási a tumultus, becslésünk szerint 5-600 utas vár, a hangszóró ontja az infót, honnan és miért indul a pótló, s már azt is kívülről fújjuk, hogy mehetnénk akár kék busszal is Budaörsre vagy Törökbálintra, csak arra nem érvényes a MÁV-jegy (ilyen esetben miért is nem???).

img_20160127_162619.jpgÁm a busz csak nem akar jönni. Várunk az - egy helyben állva - egyre hidegebb és nyirkosabb időben, egy pár taxi is beáll utasra vadászva, de az agglomerációba utazva senki nem reszkíroz meg 10-20 ezer forintokat még negyedmagával sem. Inkább vár. A tömeg egyre nő.img_20160127_163952.jpgKözel félórás fagyoskodás után 16.40-kor gurul be a képen látható, majd 5 percre rá kisebb társa. Több mint 2 és fél óra alatt másfél vonatpótló buszt tudott kiállítani a MÁV-BKK páros! Ez ugye szabad szemmel is alig észrevehető tömegcsökkenést jelentett a buszpályaudvaron, merthogy több busz nem jön, tehát a vonatpótló busz szolgáltatás kipipálva, letudva. Döbbenet!

img_20160127_165919.jpg17.05-kor egy civil ruhás férfi közli a tömeggel, hogy mehetünk vissza a 6-os peronra, mert indul Tatabánya felé a vonat! Reméljünk nem vicces kedvű polgártársunkról van szó és tényleg így van, mert kb. 600 utas laza "malacvágtában" trappol vissza a vasútállomásra.

img_20160127_170140.jpgÁm - minő meglepetés - vonat sehol. A MÁV-START vonata - amiről ugye leszállítottak bennünket - gyakorlatilag üresen elindult, nem várta meg a csalódott tömeget, erre mondjuk nem is számítottunk. A kijelzőkön továbbra is sincs infó, 17.15-kor egy kiíratlan vonattal hagyjuk el Kelenföldet, s Budaörsön legalább a hangszóró tájékoztat további 15 perces késésről, amit egy helyben állva "teljesítünk"

Az utasokból már kisebb röhej szakad ki Herceghalom tájékán, amikor egy percre megállunk a nyílt pályán a "vasúti jelzőberendezés" hibájából. Összefoglalva: nem a vis maior-ral volt a gondunk, hanem a szolgáltatással, továbbra is "kettes alá" a MÁV_START tájékoztatási (késedelmes, nem lényegre törő vagy nincs is) és utaskezelési, vonatpótlási színvonala. De legalább van hová javulni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr1008325438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MuTi 2016.01.28. 12:20:13

Én a 14.20-as indultam haza. Negyed 7-re sikerült is megtenni a 30 perces távot.
Felháborító, hogy a kommukációs és információs fejlődés a MÁV-ot még nem érte el.
Nem ismerik a mobiltelefon fogalmát. Esetleg a diszpécser felhivhatná a karbantartókat, hogy "fiúk, kb. mennyi időbe telik megjavítani a vezetéket?" És ezt az információt folyamatosan megosztani az utasokkal. Nem 3 órán át állni egy helyben és azt mondani, hogy felsővezeték szakadás miatt 1 órát késik a vonat.
De mondjuk a MÁV vezér 5 milliós fizetésébe sajnos ez nem fér bele.
De gondolom Ő közgazdász és nem vasutas. Mit is várnánk tőle? Vonatot fényképről lát csak. Soha nem ült rajta, mert szolgálati autója van. Felháborító.
Meg az is, hogy 2 óra után leszállitanak a fütött vonatról és, mint a birkákat kiterelnek az Etele térre és ott állsz 1 órát a hidegben és másfél buszt küldenek több ezer emberért. Én fordítva csinálnám. előbb beállitok 6-8 csuklós buszt és utána küldeném oda az utasokat, hogy szálljanak át.
Utoljára ilyen vonatról le, buszra fel, aztán ismét vonatra fel a menekültek kezelésénél láttam utoljára. Úgy látszik a MÁV annak nézi a fizetős utasait.
De talán a XXII századra ezek a problémák is megoldodnak, addig meg marad a napi késés, és a tudatlanság!

petivagyok innen 2016.01.28. 13:58:24

Aki gyakran kerül kapcsolatba a MÁV-val, annak érdemes berakni a kedvencek közé.
A miértekre nem ad választ, de legalább a helyzetet mutatja.
vonatinfo.mav-start.hu/

Peetee 2016.01.28. 14:09:23

Nem túl jó ez így, hogy leírom az egész történetet, aztán kitörli és ezt a hibaüzenetet adja: "Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra!"

Akkor újra röviden:
17:45kor értem Kelenföld, akkor még mindig állt a bál.
A 6os vágányra a 17:28as személy volt kiírva a jegypénztárnál(!) 30p késéssel. a peronon a 18:02es pusztaszabolcsi. 17:59kor érdeklődtem volna, hogy jön-e a 17:28, illetve hol a 17:58as, de inkább becsapták a szolgálati konténer ajtaját.
18:02kor bemondták,h jön a 18:10es gyors a keleti felől. Futás a jegypénztár, gyorsvonato pótjegyért. 18:08kor értem a 15ös vágányra ahol a 17:10es volt kiírva 20perc késéssel!!! 18:10es sehol.
18:15kor bemondták, hogy a Bécs-Salzburg felé közlekedő EC ma nem lesz!!!
18:20kor nem a gép, hanem egy élő hang elhadarta, hogy a 6os vágányról valamilyen MÁV-eszköz indul a győri vonalon.
Átrohanás, és valóban ott állt egy dupla Flirt; amivel ~15perccel hosszabb menetidővel, de hazajutottam.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2016.01.28. 22:31:59

Úgy tűnik, ez egy eléggé elátkozott vonalszakasz! Néhány hónapja én is hasonlóan jártam, akkor azonban a késés 6 óra körül volt. Szintén utastájékoztatás nélkül, a két vonathoz pedig kettő buszt küldtek.

Akit érdekel és nem olvasta volna: vonattal-termeszetesen.blog.hu/2015/09/08/utazas_a_menekultvalsag_ejszakajan
süti beállítások módosítása