Tágra nyílt szemekkel figyeltük a Tata-Bicske viszonylaton szolgálatot teljesítő kalauz próbálkozását, aki - működő jegypénztár hiányában - a vonaton próbált kiszolgálni bennünket érvényes jeggyel. Írd és mondd 130 centiméter hosszúságúra rúgott két felnőtt és két kerékpár egyirányú utazását biztosító jegyegyüttes. Kérdésünkre a vasúti alkalmazott elmondta, hogy új hordozható - bankkártya elfogadására is alkalmas - terminálokat vezettek be, amelyek ráadásul új fejlesztésű szoftvert használnak.
Ehhez jön még az igencsak akadozó, gyakran megszakadó internet hozzáférés, így kb. 7-8 perc alatt nyomtatta ki a szerkezet a végén már a földig érő szalagot. Azt átvizsgálva jócskán szerepeltek benne 0 Ft-os pótdíjjal szereplő bizonylatok (ezek ugye a vonaton való kiszolgáláshoz kapcsolódnak, de a jegypénztár hiányában mégsem érvényesített pótdíjakról szólnak).
Bele sem merünk gondolni, hogy csúcsforgalomban - amikor szintén vannak jócskán jegypénztár nélküli megállók, tehát a vonaton kell a jegyet kiadni - egyáltalán végig ér-e a kalauz a vonat teljes hosszán a Déli pályaudvarig? De ez már legyen a MÁV-START gondja! További jegyfotóhoz kattints!