A csütörtöki kormánydöntés értelmében 2017. március 1-től M4-B néven meghosszabbított vonalon üzemel a metró, melyet Kelenföldről felszíni vágányokon közlekedtetnek majd. Biatorbágyig a MÁV-síneket fogják használni a szerelvények, majd Etyeken át Bicskéig új nyomvonal kerül kialakításra.
Ezzel véget vethetünk a kisvasúttal kapcsolatos találgatásoknak is és elégedetten vehetik majd tudomásul az agglomeráció lakói, hogy még sűrűbb és változatosabb lesz a Budapestre való bejutási lehetőségük. A 246 milliárd forintos beruházás - Európában egyedülálló módon - festői természetvédelmi területeken is átvezeti a modern metrókocsikat, egyben szürreális élményhez juttatva a rajta ülőket. Az sem utolsó szempont, hogy így immáron 20 perc alá rövidül a Bicske-Budapest távolság megtétele.
Csúcsidőben minden negyedik szerelvény fog M4-B néven tovább futni Bicske irányába Kelenföldről, s a tervezett végállomás a látványképünkön látható Kanizsai úti ipari terület környékén kerül kialakításra - természetesen hozzá igazítva a helyi buszjáratokat is, összekötve a két vasúti csomóponttal és bicskei városközponttal.