facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

InterCity szösszenetek - cseh vagonokkal a Hajdúságba, felemás érzésekkel hazafelé!

2016. szeptember 27. - ventil66

img_20160926_090003.jpgElőre bocsátom: távolsági útvonalakon nem vagyok rutinos vonatozó, de éppen ezért, amikor igénybe veszem a jó öreg MÁV-START szolgáltatásait, bizony alaposan megnézem, hogy valóban megfelelő teljesítményt nyújt-e a vállalat. 7.900,- Ft-ot fizettem egy teljes árú 2. osztályú Budapest (Nyugati)-Debrecen retúrjegyért + oda-vissza 1.310,- Ft-ba került a helyjegy. Összesen 9.210,- Ft nem kevés. Divat manapság a vasúttársaságon kívül a BKK-t (BKV-t) is csepülni, éppen ezért mostani hozzáállásom bizonyítékaként a pozitívumokkal kezdem.

Ami tetszett:

img_20160926_082710.jpg1. Meglepetésemre a reggel 6.23-as IC járat később átmegy Jaroslav Hasek EuroCity vonatba prágai úticéllal, csak előtte teljesít egy jó hatórás Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc-Budapest körutat. 

img_20160926_090013.jpg2. A cseh vasúttársaság szépen kivitelezett (felújított?), igen halkan és puhán futó kocsijaihoz büfékocsit is csatoltak, ahol ugyan nagy tömeg nem tolongott, de kulturált körülmények és tolerálható árak várták az utasokat. Folytatáshoz kattints!

img_20160926_082647.jpg3. A vonat külső felületein és belső folyosóin mindenhol digitalizált tájékoztatási rendszer.

img_20160926_082659.jpg4. Nyomógombra reagáló félautomata ajtók az összes térelválasztási ponton. 

img_20160926_082231.jpg5. Mozgássérültek közlekedését segítő berendezések a kijelölt helyen.

img_20160926_082223.jpg6. Frappáns és megkímélt állapotú, esztétikus kerékpár tárolók több ponton...

img_20160926_083232.jpg7. ...és többféle kivitelben is.

img_20160926_083221.jpg8. Alapvetően kényelmi szempontból kiváló és többféle beosztású utastér, egy szerelvényen belül terem és fülkés helyek változatos kialakítással. És minden ablaknál működő elektromos csatlakozó a kütyük töltéséhez!

És akkor itt most vonal, nézzük azt, ami nem tetszett: 

img_20160926_082118.jpg1. A fülkében hiába a 220 centiméter magasságban, "könnyen hozzáférhető" helyen lévő vezérlőpanel, a hangerő szabályozó nem működik, így rendszeresen irdatlan ricsajjal kelti a szunyókálni próbáló utasokat a hangosbemondó. 

img_20160926_082316.jpg2. Több vécé is üzemen kívül volt, amit az utasok folyamatosan szóvá is tettek szegény kalauznak, aki természetesen tehetetlen volt.

img_20160926_083010.jpg3. WC-ajtó szabadjelzéssel és zárva.

img_20160926_083036.jpg4. Nem csak WC-ajtót, hanem vagonajtót is találtunk üzemen kívül, ami bosszantó, ha leszállás előtt az utolsó pillanatban észleli az utas. Mondhatnánk előfordul az ilyesmi, de ez a MÁV-START prémium kategóriás vonata.

ora_nyugati_s_1_1_exact726w.jpg5. Pontosság, helyesebben pontatlanság a menetrendben. Eleve 2 perc késéssel indultunk, ami később folyamatosan 6-8 percen maradt. Elfogadható, ha egyedi eset, de tényleg az?wifi.jpg6. Na a wifi az a szolgáltatás, amit sem az odaút cseh vagonjában, sem pedig a visszaúton nem sikerült igénybe venni több eszközünkkel sem. Látható, hogy van, de a kapcsolódás egyszer sem sikerült. Elővárosi vonaton is utazva gyakran tapasztalom ugyanezt, nem tudom van-e egyáltalán valaki a MÁV-START-nál, aki foglalkozik ezeknek a rendszereknek a karbantartásával, felügyeletével.

7. A visszaút komplex élménye egy pontban összefoglalva: zsúfoltság, kényelmetlen és lestrapált magyar vagonok (talán a nyolcvanas évek első osztályú kocsijai lehettek), recsegő kihangosítás, szűkös csomagelhelyezési lehetőségek (ha mindenkinél csak egy koffer van, máris nem férünk be egy fülkébe), kosz mindenütt (látszik, hogy nem mostanában volt utoljára takarítva), átható MÁV-szag, kattogó menetzaj és még egy kis pontatlanság a végére is.

Ez volt a MÁV-START InterCity 2016 szeptemberében 9.210,- Ft-ért és felemás érzésekkel! 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr9711747457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása