facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

7 nyomós érv, amiért imádni való két keréken a Velencei-tó megkerülése!

2020. május 17. - ventil66

5c.jpgMiért is mondjuk, hogy imádni való egy kerékpáros túraútvonal, esetünkben a Velencei-tó közel 34 km-es körbekerülése?

1. Kezdjük a logisztikával. Autóval az M7-es és a 7-es út felől is könnyedén elérhető, számos ponton megkezdhető és befejezhető a túra. Vonattal talán a velencei, a gárdonyi és az agárdi vasútállomás a legjobb leszállási hely Budapest felől, a Déliből 42 perc alatt juthatunk le, kerékpár szállítására is alkalmas légkondicionált elővárosi vonatokkal. Rendelkezik kölcsönzési és szerviz funkciókkal bíró remek bázissal, ha nem akarod a bicót otthonról magaddal hurcolni. Folytatáshoz és a teljes fotóalbumhoz kattints! 

2. Szinte végig remek minőségű, aszfaltozott úthálózattal rendelkezik, talán csak egy-két helyen rázós az útfelület alatt "iparkodó" gyökerek miatt.

3. Nincs "istentelenül" nagy szintkülönbség az útvonalon, kimondottan könnyű és kényelmes túra, ami gyermekeknek és "agyonműtött sorstársainknak" is szenvedés nélkül teljesíthető.

4. Számos látnivaló, érdekesség és esztétikus látkép övezi az utat, no meg főszezonban a strandolási lehetőség legalább 5-6 útba eső település partján.

5. Ínyenceknek rengeteg harapni- és innivaló vételi lehetőség van, még a járványügyi korlátozások utáni könnyítések első időszakában is. A büféktől, kocsmáktól a színvonalasabb éttermekig mindenki megtalálhatja a maga kategóriáját.

6. Időszűkében lévőknek az egész program 2,5-4 óra alatt lebonyolítható, ami mégis megadja a kikapcsolódás és sportteljesítmény, a kellemes fáradtság jóleső érzését.

7. És végül a költségek, igényektől és felszereltségtől függően fejenként 3.000-8.000 forintból kihozható akár egy egész napos, emlékezetes szabadidős program. Tökéletes találkozási hely a tó környéke az ország különböző részeiből érkező családtagoknak, rokonoknak, baráti társaságoknak.

Ezúttal is beszéljenek a fotók az átélt élményről. 

1_10.jpgEzúttal a bicikli-hurcolós verziót választottuk, tekintettel a rokoni szívességből nálunk "állomásozó" kerékpár-tartóra. Reggel óta türelmesen kémleltük az eget és miután az előrejelzések felszakadozó felhőzetet és némi napsütést ígértek, 11 óra körül elindultunk Bicskéről Gárdonyba, túránk kiindulópontjára. Előfordult már, hogy ezt a 48 km-es távot letekertük, a Gárdony-Agárdi Gyógyfürdőben nyalogattuk sebeinket, majd kétvonatos, kelenföldi átszállásos hazaúttal autómentes napot csináltunk, de ez egy másik történet.

2_8.jpgMeggyőződésünk, hogy a Velencei-tó legjobb kerékpáros bázisa a Tekerbringa kölcsönző. Nagyon sok jó minőségű túragép vehető itt bérbe pár ezer forintért, van szervíz, büfé, sőt zuhanyzási lehetőség is. Csoportos túrára előfordult már, hogy velük szállíttattuk le Győr-Moson-Sopron megyébe a nagyobb mennyiségű bérbiciklit és kimondottan pontosan, reális áron és korrektül szolgáltattak. A kölcsönző pontos címe: Gárdony, Keszeg u. 85.

3_10.jpgA szerviz most csak a biztonságérzetünket fokozta, hiszen a mellette lévő - jelenleg ingyenes - parkolóban bontottunk vitorlát és majd ide is érkezünk vissza a tókerülés után.

4_9.jpgUtunk első pár száz méterén a vasút és a parti épületek közötti belső kerékpárúton haladtunk.

5_6.jpgAztán megcéloztuk a partmenti szakaszt a kifogástalan minőségű, jól láthatóan felfestett aszfalton.

5b.jpgItt még nagy forgalom nem volt, mert szemfüles módon gyorsan elindultunk a Pestről érkező 30-40 fős csoportok előtt.

5c.jpgKedvenc képünk (és címlapfotónk is) a strand melletti szakasz, háttérben a tóval.

5d.jpgFestői látvány a nádasokkal sűrűn benőtt Velencei-tó, háttérben a hegyekkel.

5e.jpgAz agárdi hajókikötő, a hajóforgalomra még visszatérünk.

5f.jpgImádjuk a kerékpáros (és persze gyalogos) hidakat, ezért utunk során igyekszünk minél többet fotózni belőlük.

5g.jpgAz Agárdi Csónakkikötő egy része

5h.jpgMég látszik a reggeli zápor nyoma a parttól kissé távolabb eső, kis forgalmú utcán vezető útvonalunkon.

6_6.jpgA tóhoz és a természetvédelemhez kapcsolódó nagyságok szobrát is megnézhetjük útközben,a képen Hermann Ottó mellszobra.

7_4.jpgBevezetőnkben beszéltünk a jó közlekedésről és logisztikáról. Az útvonal szinte súrolja Agárd vasútállomást, ezért itt is kezdhető és zárható vonattal érkezőknek a tókerülő túra.

8_2.jpgA vitorlások zöme még a parton várja a szezonkezdetet.

9_3.jpgHibátlan aszfaltburkolat nem csak a klasszikus kerékpárutakon, hanem a széles járdával kombinált szakaszon is.

10_2.jpgMég mindig a déli parton hasítunk, eligazító táblákkal rendesen fel van szerelve a kerékpárút.

11_2.jpgÚtban Dinnyési Kilátó felé.

12_2.jpgJellegzetes faszerkezetű kilátó, amelyről mesés látványt nyújt az előtte található természetvédelmi terület.

13_2.jpgKerékpártámaszok a kilátó tövében.

14_2.jpgSarvajc Lajos Körösztje a kilátótól néhány méterre látható.

15_2.jpgAki bővebbet szeretne róla megtudni, annak íme a leírás.

16_2.jpgA kilátóra igen meredek lépcső vezet, amit elővigyázatosan, odafigyelve kell megmászni. Szalonspiccesen semmiképpen sem javasoljuk...

17_2.jpgEgy távoli látkép a természetvédelmi területről.

18_3.jpgIgazi élőhely, nem messze madárrezervátum és tanösvény is megtalálható. Ezt érdemes megőrizni az utókornak!

19_2.jpgA déliről ráfordulunk a tó nyugati oldalára.

20_1.jpgKis forgalmú, de remekül kerékpározható, nyílegyenes autóút visz észak felé. 

21_1.jpgÚjabb híd, ami egyben vízügyi funkciókkal is bír.

22_1.jpgTávolban a Pákozdot övező hegyvonulatok...

23_1.jpg...de előtte még keresztezzük felülről az M7-es autópályát. Szerencsére gyorsan elhagyjuk a zajos övezetet.

24_1.jpgMinimális emelkedővel érkezünk a történelmi Pákozd határába.

25_1.jpgA kb. 5 kilométeres nyugati út vége szinte nekimegy a Pákozd főutcáján lévő Kézműves Sajtudvarnak.

26_1.jpgItt most sajttálak, kóstolók fotóinak kellene következni, de a késői indulás miatt sajnos lekéstük a vasárnapi nyitva tartást. Korábbi túránkon igazi sajtkölteményeket ízlelhettünk és kissé értetlenül állunk a rövidke üzemidő előtt, hiszen a karanténból kiszabaduló népes túrázó sereg bizonyára markáns forgalmat generált volna ezen a napon.

27_1.jpgPákozd főutcáján egy ideig járda-bringaút kombón haladunk.

28_1.jpgCsendes pákozdi utcarészlet.

29_1.jpgItt már kezdődik az igazi bringaút.

30_2.jpgJó levegőn, jó időben és jókedvűen haladunk Velence irányában.

31_1.jpgKellemesen hűvös erdősávokban többször is visz az útvonalunk és csak néhányszor zötykölődünk a nagyobb gyökerek által okozott egyenetlenségeken.

32_1.jpgKorrektül kitáblázott csomópont.

33_1.jpgMásodszor és egyben utoljára keresztezzük az autópályát, ezúttal alulról.

34_1.jpgA Velence felé vezető kerékpárútról jobbra térünk le a part irányába. A Doni Emlékkápolna mellett is eltekerünk.

35_1.jpgEzt egy kiadós, de viszonylag rövid emelkedő követi és ugye minden emelkedő jutalma az azt követő száguldás.

36_1.jpgKitérőnk vége a Szúnyog-szigeten lévő Halász Csárda, amely már üzemel és remek étkekkel várja a vendégeket.

37_1.jpgMellette a hajókikötő, ahonnan Agárdra lehet hajókázni, egyelőre naponta négyszer, ami főszezonban napi 7 járatpárra fog emelkedni. A hajóskapitány ígérete szerint némi ügyeskedéssel kerékpárt is tudnak szállítani, ami fontos szempont azoknak, akik egyfajta nyolcast akarnak leírni tó körüli túrájuk során.

38_1.jpgÉppen indul a hajó Agárdra.

39_1.jpgLátszik, hogy szépen fel van újítva a kikötő, nemrég cserélték az ütközőnek használatos jókora faoszlopokat.

40_1.jpgA csárdában kerékpárosokra is fel vannak készülve (kerékpár-tartók az épület mellett), ennek ellenére néhány vendég úgy nézett ránk, mint a marslakókra. Ez cseppet sem zavart bennünket abban, hogy elfogyasszuk pohárnyi rozéborunkat a hűvös kerthelyiségben. Sporttevékenység lévén a kiadós ebédet most kihagytuk.

41_1.jpgFolytatjuk utunkat távolodóban a Szúnyog-szigettől. Jobbra felpillantva a hegytetőn a pákozdi emlékmű.

42_1.jpgTöbb tábla is jelzi a lekanyarodást a Katonai Emlékparkhoz.

43_1.jpgAlapos felkészítést kapunk a nyugdíjas bácsitól a járványhelyzetben való viselkedésről és tájékozódásról. Ennek ellenére, most nem vesszük be az emlékhelyet, tekerünk tovább. Egyébként letölthető mobil applikáció is segíti a helyszín alapos megismerését. 

44_1.jpgAz emlékhelytől tovább haladva (kb. 100 méterre) jobbra kanyarodunk egy rövidke földútra, hogy elérjük mielőbb a tókerülő kerékpár útvonalat.

45_1.jpgÉlvezetes szakasz következik sok lejtővel, ez tényleg szuper!

46_1.jpgA sukorói tópartra egy pillantás erejéig lekanyarodtunk, kár, hogy onnan nincs parti folytatása az útnak, hanem ugyanide vissza kellett tekernünk.

47_1.jpgEljött Velence is, a táblánál tanakodó, szusszanó hölgykoszorú.

48_1.jpgUtunk egészen az M7-es 44. kilométerénél lévő MOL-kút mellé vezet, ez csak azért fontos, mert autóval (és kerékpár-tartóval) érkezőknek egy újabb lehetséges start-stop hely, jó közlekedéssel Budapestről.

49_1.jpgJobbra fordulunk és innentől már végig partközelben fogunk haladni.

50_1.jpgVelence partmenti utcáján, a kemping mellett.

51_1.jpgA vizisí paradicsomban már önfeledten száguldoznak a fiatalok.

51a.jpgFröccskocsma cégére, a partmenti bicikliút közös a gyalogosokkal, így nem árt az óvatosság, a figyelmes vezetés.

51b.jpgSzögletes öblöt is megkerül az út, elképzelni nem tudjuk, évente hányan zuhannak itt vízbe a kellő táblázás és védőkorlát híján. Vitathatatlanul a túra egyik kellemetlen része, szűkös és sok a gyalogos is.

52_1.jpgBeérünk a Plázsra, Velence legfelkapottabb övezetébe. Itt már nincs kerékpárút, a járdán lehet közlekedni, de még nagyobb óvatossággal és lassú tempóban. A tengerpartot idéző strand még kihalt.

53_1.jpgMegjutalmazzuk magunkat egy finom fagyival, egy mochaccino-eper duplával. Számos jó színvonalú étkezde, büfé és kávézó várja itt a vendéget. 

54_1.jpgSzépen térkövezett, kanyargós sétány a Plázs mentén. Jó az idő és a kedvünk is, gyűjtjük a D-vitamint.

55_1.jpgA Velencei Hajóállomás előtt balra kanyarodunk.

56_1.jpgUtolsó és egyben igen méretes hidunk, amin áthaladunk.

57_1.jpgAz öblöt megkerülendő beljebb lavírozunk a kerékpárúttal, de itt is tökéletes az útfelület.

58_1.jpgUtolsó említésre méltó objektumunk a négycsillagos wellness hotel, kisvártatva megérkezünk kiinduló pontunkhoz és zárul túránk.

59_1.jpgEzúttal is a Runkeeper alkalmazás mérte a teljesítményünket, a tiszta kerékpározási időnk 2 óra 22 perc volt, bő 14 km/órás átlaggal teljesítettük a 33,8 kilométeres túrát. 1.367 kalóriát adtunk le. A sok bámészkodással, fotózással, pihenővel közel 4 órát töltöttünk a tó partján.

60_1.jpgVégül a tájékozódást elősegítendő egy térkép a tó körüli kerékpárutakról. Köszönjük, hogy velünk tartottatok és ne hagyjátok ki azt a túrát, mert megéri minden szempontból. (fotóinkat ezúttal is Huawei Mate 20 Pro mobiltelefonnal készítettük)

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr815703922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása