Miután a nemrég nyílt bicskei KERO BIKE szakszervizben felkészíttettük bringánkat az idei szezonra, úgy gondoltuk, hogy néhány helyi felkészülési edzés után leadunk egy kicsit az utóbbi hetekben felszedett súlyfeleslegből. Olyan távolságot és útvonalat kerestünk, ami a nagy melegben legfeljebb félnapos terhelést jelent szervezetünknek és akár vonattal is gyorsan visszaérhetünk Bicskére.
Némi tervezgetés után a Bicske-Komárom-Komárno (SK) útvonalat választottuk, visszaútra a MÁV-START piros vonatszerelvényével. Hajnali 5.20-as indulással keltünk útra Bicskéről és mint a Runkeeper - okostelefonra telepíthető - programjának méréseiből kiderült, végül 4 óra 36 perc alatt 60,36 kilométert tettünk meg, 13 km/órás átlagsebességgel (ebben benne volt a 3-szori rövid evés-ivási szünet is, tehát nem állítottuk le a programot), 591 m szintkülönbséget leküzdve és 2.581 kilokalóriát elégetve. Íme az utunk képekben, rövid kommentárral.
Bicske Tatai út kivezető szakaszán indultunk, időnként döcögős aszfalton, gyér forgalom mellett.
Az 1-es főutat átszelve Óbarkon gurultunk át, jókora lejtőkkel kezdtük a túrát, de a lejtőknek mindig megvan a böjtje... Folytatáshoz és több mint 40 fantasztikus úti fotóhoz kattints!
Az M1-es autópálya alatt áthaladva sokáig az M1-es közvetlen közelében tekertünk.
Nagyegyháza bejárata...
...és a település központja - teljes csendben.
A híres Kőrösi Csoma Sándor-forrás.
Szárliget után nem voltunk elájulva az út minőségétől, amit tetézett az időnként bőven 100 km/óra feletti sebességgel bíró autóforgalom.
Rövid, párszáz méteres szakasz az 1-es főúton Tatabánya Óvárosnál.
Reggeli és rövid pihenő a pékboltban.
Járgányunk és menetfelszerelésünk.
Tatabánya Óvárosból a lakótelepet érintve gyorsan eljutottunk a Győri útig, itt már kiépített kerékpárút fogadott bennünket.
A Vértes Pláza és az áruházak környékétől még újabb a bringaút, színezett koptatóréteggel, táblákkal, felfestett sávval.
Sok helyen osztoznunk kell a gyalogosokkal a járdán, ezért fokozott figyelem szükséges!
Pár száz méter és a McDonalds elhagyása után kezdődik a Vértesszőlős felé vezető kerékpárút.
Vértesszőlősre szinte percek alatt beértünk, a vasútállomás mellett kulturált pihenőhely várt ránk.
Utunk egyetlen aluljárója, ami ráadásul biciklivel is teljesíthető - kellő óvatossággal!
És Vértesszőlős után kezdődött az igazi kerékpáros paradicsom, utunk egyik legszebb szakasza Tatáig, az Által-ér Völgyi útvonal.
Ilyen profi pihenőkkel...
...és az elmaradhatatlan figyelmeztető táblával.
Hasznos információk a tanösvényről.
Természetvédelmi terület mindenfelé.
Privát horgásztavak jobbról...
...és balról is.
Az a ritka pillanat, amikor a bicikliseknek van kihelyezve sebesség korlátozó tábla. 15 km/óra! Betartottuk, mert félünk a traffipaxtól!
Gyönyörű útszakasz az erdőn keresztül Tata felé.
Tata-Tóváros, párhuzamosan az 1-es úttal, széles, kényelmes és közös járda-kerékpárút.
Közelítünk az Öreg-tóhoz, már csak 50 méterre a vízparttól.
A tóparti feeling, ringatózó vitorlásokkal. Aki elsőre kevesebbel is beéri, ezen a ponton 34 kilométer után megpihenhet és kb. 10 perccel alatt elérheti a 2 kilométerre található tóvároskerti vasútállomást.
Festői látvány Tata vára.
Addig tekeregtünk a tóparton, amíg elvétettük a kerékpárutas kivezetést (ha van ilyen), így kénytelenek voltunk kb. 10 kilométert ismét az 1-es főúton haladni, amelynek az első fele igen forgalmasra sikeredett.
Almásfüzitő, a timföld fővárosa volt közel fél évszázadon át.
Retro vasútállomása vetekedhet a bicskeivel.
Gyér forgalom, jó minőségű aszfalt.
A korábbi timföldgyár bejáratánál számos érdekes emlékhelyet hoztak létre anno.
Külön megemlékezés a termelés megindításáról.
Ezek nem mécsesek (lehetnének azok is egyébként), hanem a termelés egyes fázisainak nyersanyagai, termékei.
Felhívjuk figyelmedet az elválasztásra! Ízléses, az biztos! Na jó, akkor még nem volt szövegszerkesztő.
Újra kerékpárúton Almásfüzitőtől, de ezek a betonkockák biztosan még a régi rendszerből maradtak meg, rendesen döcögősek.
Vasúti átjáró az érkező komáromi személyvonattal. Itt már egyre gyakrabban találkoztunk bringázó nyugati turistákkal is.
Komárom agglomerációja, Szőny, a kulturális és üdülő település.
Célegyenesben.
Itt kanyarodhatsz le a fantasztikus szőnyi kemping-strand-horgásztó együtteshez. Mi most kihagytuk.
Komárom városában már ismét kifogástalan kerékpáros infrastruktúra várt.
Pár perc erejéig átugrottunk Szlovákiába is.
A szlovák Duna-part.
És pont elcsíptük a 10.10-kor Komáromból a Délibe induló vonatot. 11.00-kor már Bicskén voltunk. Szuper túra volt, ami után bátran ebédelhettünk, neked is ajánljuk, akár két részletben is.