facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

A Mi Kis Vasutunk - vasútrajongó és lokálpatrióta szemmel!

2016. május 15. - ventil66

dscf8625.JPGAlig több mint egy éve gyalogos akadálytúránkon tettünk időutazást az akkor még dzsungel-állapotokat idéző Bicske-Székesfehérvár - megszűnt - vasútvonal Felcsút környéki szakaszán. Kisvasút-rajongók számára csodával ér fel az egy év alatt elvégzett fejlesztés eredménye, amit szombaton igyekeztünk kevés politizálással átitatva kipróbálni.

Az időjárás ugyan kevésbé volt kegyes hozzánk, de fotóalbumunkkal igyekszünk kedvet csinálni mindenkinek egy kiránduláshoz. 

dscf8608.JPGA felcsúti Pancho Aréna és Puskás Akadémia tőszomszédságából indul az a kb. 300 méteres sétány, amely vonatozásunk kiinduló állomásához vezet.

dscf8609.JPGEsztétikus tábla mutatja a haladási irányt. A gondos dízájn egyébként a menetjegyekre és az internetes arculatra is jellemző. Folytatáshoz és a többi vonatfotóhoz kattints! 

dscf8614.JPGVonatra várva. Jobbra a mellékhelyiségeket tartalmazó faház, amiben egyébként Toy-Toy vécék vannak, csalódásunkra még mindig kézmosási lehetőség nélkül.

dscf8616.JPGAz egyik végállomásról indulunk, a vonal jelenleg 3 állomásból áll.

dscf8617.JPGGyülekeznek az utasok, akik közül többen visszafordultak korábban, mondván ma már (szombat délután 3 óra után) nem lesz több vonat az interneten fellelhető menetrend szerint. Tény, hogy egyetlen igen nyakatekert tőmondatban van megfogalmazva az elő-utószezoni és hétköznapi-hétvégi járatszám szűkítés, de mi mindenkinek azt mondtuk: mikor máskor ne menne a kisvasút, ha nem hétvégén délután? 

dscf8630.JPGNem is csalódtunk, időben megérkezett az MK48-as mozdony által vontatott két vasúti kocsi.

dscf8632.JPGIndulás előtti pillanatok, a mozdony nemsokára a szerelvény elejére tolat.

dscf8634.JPGIgényes munkának tűnik a sok évtizedes vasúti kocsik felújítása, minden korabeli hangulatot áraszt.

dscf8635.JPGA mai sztenderdeknek megfelelően került kiépítésre a peron, az egyik kocsi már a május végi Vál-völgyi Zsúrt hirdeti!

dscf8642.JPGTolatás a szerelvény elejére.

dscf8643.JPGÚjszerűnek ható kályhák biztosítják a komfortos téli utazást is.

dscf8644.JPGJó időben, lehúzott ablakokkal indulunk, bízunk benne, hogy a meleg nyári hónapokra üzembe állítanak teljesen nyitott kocsikat is.

vonatjegy_1.jpgMenetjegyünk, amely a teljes vonalra retúr utazásra 1.000 Ft-ért, kisgyermekeknek, nyugdíjasoknak és diákoknak 600 Ft-ért vásárolható meg. Korrekt árnak tűnik másfél óra élményért, de az állomásokon nagyon hiányoljuk a menetrendi eligazító táblákat. A jegy megvehető a vonaton is a kalauznál - felár nélkül.

dscf8646.JPGTávoli utasnak talán kissé unalmas és nem annyira vadregényes a táj, nekünk "hazai pálya". De a lényeg, a vonatozós feeling maximális a sínek illesztése okozta hamisítatlan döccenőkkel.

dscf8649.JPGEz tényleg közelinek tűnik, de itt megjegyezzük azért, hogy Bicskén vonatrengeteg robog naponta gyakran 100-140 kilométeres tempóban, hasonló távolságban a családi házas övezetek házaitól.

dscf8650.JPGA tartalék kocsi csúcsforgalom esetére. Van még egy "full extrás" légkondicionált is - különleges alkalmakra.

dscf8655.JPGFelcsút (korábbi nevén Alcsút-Felcsút) vasútállomás több éve szépen felújított állomásépülete. Jó hír, hogy nincs rohamtempó, a vonat mindenhol legalább 10 percet áll, így van lehetőség egy kávézásra-fagyizásra, mosdóhasználatra is. Kár, hogy az egyetlen kiszolgáló - legjobb szándéka ellenére is - csak hosszasan tudott egyszerre 3 pultot (a jegyvásárló hellyel együtt) ellátni.

dscf8656.JPGRemek munka és esztétikum minden állomás, a fű kifogástalanul zöldell, tetszik a környezet.

dscf8660.JPGPihen a szerelvény a középső, felcsúti állomáson.

dscf8663.JPGÉs akkor foglalkozzunk egy kicsit külön is a mozdonnyal, mint ahogy kis barátunk is teszi.

dscf8664.JPGA Ganz-MÁVAG gyárában 1959-ben kezdték el gyártani az MK48-as dízelmozdony szériát. A véletlenül (?) éppen 2016-os lajstromszámú darabot - kinyomoztuk - 1961. augusztus 23-án állították üzembe Nyíregyházán, azaz idén lesz éppen 55 éves.

dscf8665.JPGLassan indulunk tovább az Alcsútdobozi Arborétum irányába.

dscf8666.JPGA mozdony vezérlőállása. Ez még nem a joystick-os vezérlőpanel...

dscf8669.JPGIndulás!

dscf8670.JPGElhagyja a szerelvény Felcsútot.

dscf8671.JPGEz valóban fapados, de éppen ettől korabeli. Mindenesetre hát- és derékfájósok hozzanak magukkal kispárnát a sok döccenő miatt.

dscf8680.JPGArborétum - végállomás!

dscf8685.JPGItt már komolyabb terepmunkát igényelt az állomás kialakítása, a vonal egyébként az 1970 körül megszűnt Bicske-Székesfehérvár vasútvonal egykori nyomvonalán éledt újra.

dscf8720.JPGEz már a visszaút, újra Felcsúton pihenünk 10 percet.

dscf8722.JPGKözben az eső is elered, sőt szakad.

dscf8728.JPGÉs végül a búcsú pillanata a Puskás Akadémiánál tolatás közben. Élmény volt mindannyiunknak, jó szívvel ajánljuk kisvasút-rajongóknak a vonalat, főleg a kapcsolódó programlehetőségek (focimeccs, arborétum, rendezvények, stb.) és Budapest közelsége (fél óra autóval) miatt. Várjuk a folytatást Bicske, Etyek és az ottani borospincék irányába!

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr58717688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása